Orzeczenie
Wyrok WSA w Warszawie z dnia 7 grudnia 2005 r., sygn. I SA/Wa 1348/04
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Anna Łukaszewska-Macioch (spr.) Sędziowie NSA Anna Lech asesor WSA Maria Tarnowska Protokolant Monika Chorzewska-Korczak po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 7 grudnia 2005 r. sprawy ze skargi Wójta Gminy S. na postanowienie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia [...] czerwca 2004 r. nr [...] w przedmiocie opinii dotyczącej zamiaru likwidacji placówek oświatowo-wychowawczych oddala skargę.
Uzasadnienie
Minister Edukacji Narodowej i Sportu postanowieniem z dnia [...] czerwca 2004r. nr [...], po rozpoznaniu zażalenia Wójta Gminy S., utrzymał w mocy postanowienie nr [...] [...] Kuratora Oświaty z dnia [...] marca 2004 r. w sprawie negatywnej opinii w przedmiocie zamiaru likwidacji z dniem [...] sierpnia 2004 r. Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w S.
Jak wynika z akt sprawy Rada Gminy S. podjęła w dniu [...] lutego 2004 r. uchwałę nr [...] o zamiarze likwidacji szkół z dniem [...] sierpnia 2004 r.:
1) Publicznego Gimnazjum w B.,
2) Szkoły Podstawowej w S. i Przedszkola Publicznego w S. wchodzących w skład Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w S.,
3) Szkoły Podstawowej w P. i Przedszkola Publicznego w P. wchodzących w skład Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w P.,
4) Szkoły Podstawowej w S.,
5) Przedszkola Publicznego w S.,
zobowiązując Wójta Gminy S. do zawiadomienia rodziców uczniów i kuratora oświaty o zamiarze likwidacji w/w placówek.
W uzasadnieniu uchwały podano, że przyczyną podjętego zamiaru likwidacji placówek jest zamierzenie realizacji zadania własnego Gminy w zakresie edukacji w innej formie poprzez zapewnienie istnienia placówek oświatowych o statusie publicznych i przyjęcie przez Radę nowych założeń funkcjonowania oświaty w Gminie S. Podjęcie powyższych działań spowodowane jest malejącą liczbą dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu, rosnącymi kosztami prowadzenia placówek, a także koniecznością dostosowania obecnego systemu oświaty do oczekiwań współczesnej edukacji.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right