Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 21 grudnia 2005 r., sygn. IV SA/Po 695/05

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym : Przewodniczący: Sędzia NSA Paweł Miładowski Sędziowie NSA Ewa Makosz-Frymus WSA Bożena Popowska (spr.) Protokolant: referent-stażysta Małgorzata Błoszyk po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 8 grudnia 2005 r. sprawy ze J. i C. S. - Przedszkole "C." w L. na uchwały Rady Miasta L. z dnia [...]listopada 2004 r. Nr [...] z dnia [...] maja 2005 r. Nr [...] w przedmiocie 1) działalności Burmistrza Miasta L. 2) wezwania do usunięcia naruszenia interesu 1. oddala skargę na uchwałę Rady Miasta L. z dnia [...] listopada 2004 r. Nr [...], 2. odrzuca skargę na uchwałę Rady Miasta L. z dnia [...] maja 2005 r. Nr [...]. /-/B. Popowska /-/ P. Miładowski /-/E. Makosz-Frymus KP/

Uzasadnienie

Pismem z dnia 20 sierpnia 2004 r. C. i J. S. - Przedszkole niepubliczne "C." w L. zwrócili się do Rady Miasta L. ze skargą na nienależyte wykonywanie zadań przez Burmistrza Miasta L.

Uzasadniając wskazano, że 23 czerwca 2004 r. strona skarżąca skierowała do burmistrza pismo z wnioskiem o zwiększenie dotacji podmiotowej przyznanej na działalność oświatową przedszkola "C." ze względu na zwiększenie liczby dzieci uczęszczających do przedszkola. Jak podkreślono, pomimo upływu czasu strona skarżąca nie otrzymała pisemnej odpowiedzi odnośnie przyznania lub odmowy zwiększenia dotacji. Jak wyjaśniono decyzję odmowną burmistrz ogłosił ustnie, czym naruszono zasadę kodeksu postępowania administracyjnego. Burmistrz - jak podaje strona skarżąca - wskazał na brak środków pieniężnych w budżecie gminy na wspomniany cel. J. i C. S. podnieśli, że obowiązkiem gminy jest takie ustalenie budżetu, aby " środki na realizację zadań własnych w zakresie edukacji przedszkolnej zawsze się znalazły". Uzasadniając złożoną skargę wskazano także, iż zgodnie z art. 90 ust. 2c ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004 r. Nr 256, poz. 1572 ze zm. - dalej ustawa o systemie oświaty), refundacja kosztów uczęszczania do przedszkola niepublicznego dzieci z innej gminy powinna zostać załatwiona w drodze porozumienia międzygminnego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00