Interpretacja
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 24.07.2006, sygn. 1433/NG/GV/443-54/2006/LŚ, Urząd Skarbowy Warszawa-Mokotów, sygn. 1433/NG/GV/443-54/2006/LŚ
Podatnik zamierza podjąć współpracę z zagranicznym wydawcą książek do nauki języków obcych. Do zadań podatnika wynikających z umowy będzie należeć projektowanie i realizowanie na rzecz usługobiorcy kompleksowych kampanii reklamowych. Spółka, zobowiązuje się do m.in. budowania wizerunku marki, organizowania prezentacji produktów, przeprowadzania sondaży konsumenckich, organizowania imprez promocyjnych, udziału w targach i wystawach, kreacji i produkcji materiałów reklamowych, opracowywania i współorganizowania sprzedaży premiowanej, organizowania konkursów i loterii. W ramach umowy wnioskodawca będzie organizować akcje promocyjne, programy lojalnościowe i motywacyjne oraz konkursy i loterie, w których przekazywane będą nagrody. W tym celu podatnik zakupi towary, które następnie będą przekazywane na rzecz zwycięzców konkursów czy uczestników programów lojalnościowych i akcji promocyjnych. W związku z powyższym, podatnik zapytuje czy przekazanie w/w towarów, w ramach świadczonej przez wnioskodawcę usługi reklamowej, stanowi integralną część tej usługi, a w konsekwencji czy nie jest przekazaniem towarów bez wynagrodzenia stanowiącym opodatkowaną dostawę towarów w rozumieniu art. 7 ust. 2 i 3 ustawy o podatku od towarów i usług. Wnioskodawca stoi na stanowisku, iż przekazanie przez podatnika towarów w ramach świadczonej usługi reklamowej stanowi część tej usługi i opodatkowane jest podatkiem VAT jako element kalkulacyjny podstawy opodatkowania usługi reklamowej. W związku z tym przekazanie nagród nie jest przekazaniem towarów bez wynagrodzenia stanowiącym opodatkowaną dostawę towarów w rozumieniu art. 7 ust. 2 i 3 ustawy o VAT.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right