Orzeczenie
Uchwała Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 8 kwietnia 2016 r., sygn. KIO/KD 25/16
Po rozpatrzeniu zastrzeżeń wniesionych w dniu 10 marca 2016 r. do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych przez Wójta Gminy Mińsk Mazowiecki, dotyczących informacji o wyniku kontroli doraźnej z dnia 3 marca 2016 r. (znak: UZP/DKUE/KD/12/16) w przedmiocie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn. Zakup i dostawa pomocy dydaktycznych w ramach projektu Szkoła Bliżej Dziecka w Gminie Mińsk Mazowiecki
Krajowa Izba Odwoławcza w składzie:
Przewodniczący: Anna Chudzik
Członkowie :Barbara Bettman, Katarzyna Brzeska
wyraża następującą opinię:
Zastrzeżenia Zamawiającego do informacji o wyniku kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych nie zasługują na uwzględnienie.
Uzasadnienie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych na podstawie art. 161 ust. 1 w związku z art. 165 ust. 1 ustawy Pzp przeprowadził kontrolę doraźną postępowania prowadzonego przez Gminę Mińsk Mazowiecki o udzielenie zamówienia publicznego pn. Zakup i dostawa pomocy dydaktycznych w ramach projektu Szkoła Bliżej Dziecka w Gminie Mińsk Mazowiecki. W wyniku kontroli Prezes Urzędu stwierdził naruszenie przez Zamawiającego przepisów art. 29 ust. 2 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp.
Prezes Urzędu wskazał, że zgodnie z treścią SIWZ przedmiotem zamówienia w kontrolowanym postępowaniu była dostawa pomocy dydaktycznych do 6 szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Mińsk Mazowiecki w ramach projektu Szkoła bliżej dziecka w Gminie Mińsk Mazowiecki. Szczegółowy opis zamawianych dostaw z podaniem nazw produktów, miejsca dostawy, wymaganej ilości, parametrów zamieszczony został w załączniku nr 6 do SIWZ Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, w którym w kolumnie drugiej została wskazana nazwa pomocy dydaktycznej, w trzeciej kolumnie wymagania, w kolejnych ilość i cena produktu. W SIWZ (Rozdział 2 - Opis przedmiotu zamówienia, pkt 2) Zamawiający zamieścił informację dotyczącą zastosowania materiałów równoważnych: Zamawiający informuje, że dopuszcza dostawę produktów jakościowo równoważnych, spełniających równoważne do opisanych parametry. Przez produkty równoważne Zamawiający rozumie produkty o parametrach takich samych lub wyższych w stosunku do pozycji wskazanych w opisie. O ile w opisie przedmiotu zamówienia oraz w wyjaśnieniach do przetargu zamawiający wskazuje nazwy autorów książek, producentów materiałów, nazw własnych pomocy dydaktycznych, urządzeń, wyrobów itp. oznacza to, że Wykonawca może przyjąć rozwiązania wskazane przez Zamawiającego lub równoważne. Wszystkie określenia i nazwy materiałów, urządzeń, autorów publikacji służą jedynie do określenia parametrów jakościowych użytych materiałów, pomocy dydaktycznych, urządzeń, wyrobów oraz zakresów tematycznych książek i opracowań. Zamawiający uzna, że oferta jest równoważna, jeżeli przedstawia przedmiot zamówienia o właściwościach funkcjonalnych, jakościowych i merytorycznych takich samych lub lepszych od tych, które zostały określone w SIWZ, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym, patentem, pochodzeniem lub w przypadku książek innym autorem lub autorami publikacji. Przy czym istotne jest to, że produkt równoważny to produkt, który nie jest identyczny, tożsamy z produktem referencyjnym, ale posiada pewne, istotne dla Zamawiającego, zbliżone do produktu referencyjnego cechy, parametry lub tematykę (w przypadku książek specjalistycznych stanowiących pomoc dydaktyczną w zajęciach). Prezes Urzędu ustalił, że w terminie składania ofert do zamawiającego wpłynęła jedna oferta złożona przez wykonawcę REMI s.c. J.Ł., R.T.Łz ceną 116 489,12 zł.
-
keyboard_arrow_right