Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 3 lutego 2021 r., sygn. KIO 3408/20
Zamawiający analizując swoje potrzeby oraz konstruując opis przedmiotu zamówienia może zastrzec obowiązek wykorzystania przez wykonawcę przy realizacji zamówienia dotychczasowej infrastruktury sprzętowej, będącej w posiadaniu zamawiającego. Wymóg taki nie może być z góry uznany za niedopuszczalny, ponieważ zamawiający przyjmując, że posiadany przez niego sprzęt jest nadal w znacznej mierze wystarczający, a zakup nowego doprowadzi do przekroczenia posiadanego budżetu, może zastrzec wymóg wykorzystania w jak największym stopniu istniejącej infrastruktury. Uznanie takiego wymogu za niedopuszczalnego w kontekście dokonanego opisu przedmiotu zamówienia, może nastąpić dopiero po uprawdopodobnieniu przez odwołującego, okoliczności związanych z postawionym zarzutem, a przez to po potwierdzeniu naruszenia przepisów Pzp odnoszących się do sporządzania opisu przedmiotu zamówienia oraz zasad określonych w ustawie.
Teza od Redakcji
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Bartosz Stankiewicz
Protokolant: Adam Skowroński
po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 29 stycznia 2021 r. w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 21 grudnia 2020 r. przez wykonawcę Siemens Mobility Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Żupniczej 11 (03-891 Warszawa) w postępowaniu prowadzonym przez Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Katowicach z siedzibą w Katowicach przy ul. Józefy Kantorówny 2a (40-381 Katowice)
przy udziale:
A. wykonawcy Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul.Postępu 18a (02-676 Warszawa);
B. wykonawcy Dynniq Poland Sp. z o.o. z siedzibą w Modlniczce przy ul. Ekranowej 6 (32-085 Modlniczka),
zgłaszających przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie odwołującego
orzeka:
Umarza postępowanie odwoławcze w części dotyczącej zarzutów podniesionych w pkt 2,3, 4, 9, 10, 11, 12, i 13 petitum odwołania z powodu uwzględnienia odwołania w tejczęści przez zamawiającego przy jednoczesnym braku zgłoszonego przystąpienia dopostępowania odwoławczego po stronie zamawiającego.