Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 16 stycznia 2013 r., sygn. KIO 2941/12

 Opisanie przedmiotu zamówienia zgodnie z przepisami ustawy jest wyłącznym obowiązkiem zamawiającego. W ramach czynności związanych z przygotowaniem postępowania zamawiający winien zgromadzić niezbędne dane, pozwalające na prawidłowe opisanie przedmiotu zamówienia i dopiero wszcząć postępowanie.

Teza od Redakcji 

Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:

Przewodniczący: Magdalena Grabarczyk, Emil Kawa, Marek Koleśników

Protokolant: Radosław Cwyl

po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 15 stycznia 2013 r. w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 31 grudnia 2012 r. przez wykonawcę W……….. B……….. prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą ”Byś” W……… B…………. w Warszawie w postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego Gminę Ożarów Mazowiecki przy udziale SITA Polska Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w Warszawie zgłaszającej swoje przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie odwołującego

orzeka:

1. uwzględnia odwołanie i nakazuje Gminie Ożarów Mazowiecki zmianę specyfikacji istotnych warunków zamówienia przez:

- wprowadzenie w pkt 9.2. możliwości zmiany umowy w razie zwiększenia obowiązków wykonawcy wynikających z Regulaminu utrzymania porządku i czystości obowiązującego na terenie miasta i gminy Ożarów Mazowiecki w stosunku do obowiązków przewidzianych uchwałą Rady Miejskiej w Ożarowie Mazowieckim Nr XXIX/274/12 z podaniem kryteriów i zakresu zmiany; - wskazanie maksymalnej ilości odpadów komunalnych, z podaniem proporcji odpadów zmieszanych i niezmieszanych i wskazanie liczby poszczególnych rodzajów pojemników w odniesieniu do zabudowań jednorodzinnych pkt V.4) Opisu przedmiotu zamówienia, które wykonawcy winni uwzględnić przy obliczeniu ceny oferty; - wprowadzenie w pkt 9.2. możliwości zmiany umowy w razie zwiększenia ilości odpadów w stosunku do danych przyjętych dla obliczenia ceny oferty z podaniem kryteriów zmian w tym korekty wynikającej z różnic między wyliczeniem wynikającym ze szczegółowego wykazu gospodarstw domowych, o którym mowa w pkt V.4) Opisu przedmiotu zamówienia, a szacunkowymi wyliczeniami dokonanymi na podstawie liczby gospodarstw domowych zawartych w Opisie przedmiotu zamówienia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00