Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok Sądu pierwszej instancji (piąta izba) z dnia 7 czerwca 2005 r. - Münchener Rückversicherungs-Gesellschaft AG przeciwko Urzędowi Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory) (OHIM). - Sprawa T-316/03., sygn. T-316/03

Sprawa T‑316/03

Münchener Rückversicherungs‑Gesellschaft AG

przeciwko

Urzędowi Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory) (OHIM)

Wspólnotowy znak towarowy - Oznaczenie słowne MunichFinancialServices - Bezwzględna podstawa odmowy rejestracji - Charakter opisowy - Artykuł 7 ust.1 lit. c) rozporządzenia (WE) nr 40/94

Wyrok Sądu Pierwszej Instancji (piąta izba) z dnia 7 czerwca 2005 r.  II‑0000

Streszczenie wyroku

Wspólnotowy znak towarowy - Definicja i uzyskanie wspólnotowego znaku towarowego - Bezwzględne podstawy odmowy rejestracji - Znaki towarowe składające się wyłącznie z oznaczeń lub wskazówek mogących służyć do oznaczania cech towaru - Słowny znak towarowy MunichFinancialServices

(rozporządzenie Rady nr 40/94, art. 7 ust. 1 lit. c))

Z punktu widzenia przeciętnych anglojęzycznych konsumentów wspólnotowych, jak również przeciętnych konsumentów z innych obszarów językowych we Wspólnocie - a w szczególności konsumentów niemieckich - którzy mają przynajmniej podstawową znajomość języka angielskiego, oznaczenie słowne MunichFinancialServices, o którego rejestrację wniesiono dla „usług finansowych” należących do klasy 36 w rozumieniu porozumienia nicejskiego, ma charakter opisowy w stosunku do usług wymienionych w zgłoszeniu wspólnotowego znaku towarowego, w rozumieniu art. 7 ust. 1 lit. c) rozporządzenia nr 40/94, jako że właściwy krąg odbiorców nie będzie miał żadnych trudności, by dostrzec w części składowej zgłaszanego znaku towarowego „FinancialServices” oczywisty opis po angielsku usług finansowych, o których mowa w zgłoszeniu, a nie istnieje nic na poparcie twierdzenia, że dodanie wyrazu „Munich” nadaje zgłoszonemu znakowi towarowemu dodatkowy element szczególny, dzięki któremu traci on swój czysto opisowy charakter w stosunku do usług finansowych oferowanych z Monachium.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00