Wyrok Sądu pierwszej instancji (piąta izba) z dnia 21 lutego 2006 r. - The Royal County of Berkshire Polo Club Ltd przeciwko Urzędowi Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory) (OHIM). - Sprawa T-214/04., sygn. T-214/04
Sprawa T‑214/04
The Royal County of Berkshire Polo Club Ltd
przeciwko
Urzędowi Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory) (OHIM)
Wspólnotowy znak towarowy - Graficzny znak towarowy zawierający element słowny „ROYAL COUNTY OF BERKSHIRE POLO CLUB” - Sprzeciw właściciela krajowych graficznych i słownych znaków towarowych zawierających element słowny „POLO” - Odmowa rejestracji przez izbę odwoławczą
Wyrok Sądu Pierwszej Instancji (piąta izba) z dnia 21 lutego 2006 r. II ‑ 0000
Streszczenie wyroku
Wspólnotowy znak towarowy - Definicja i uzyskanie wspólnotowego znaku towarowego - Względne podstawy odmowy rejestracji - Sprzeciw właściciela wcześniejszego identycznego lub podobnego znaku towarowego zarejestrowanego dla identycznych lub podobnych towarów lub usług
(rozporządzenie Rady nr 40/94, art. 8 ust. 1 lit. b))
W odczuciu konsumentów ze Zjednoczonego Królestwa istnieje prawdopodobieństwo wprowadzenia w błąd w rozumieniu art. 8 ust. 1 lit. b) rozporządzenia nr 40/94 w sprawie wspólnotowego znaku towarowego w odniesieniu do oznaczenia graficznego składającego się z wizerunku gracza w polo i zawierającego element słowny „ROYAL COUNTY OF BERKSHIRE POLO CLUB”, o którego rejestrację jako wspólnotowego znaku towarowego wniesiono dla „środków wybielających i innych substancji stosowanych w praniu; środków do czyszczenia, polerowania, szorowania i ścierania; mydeł; produktów perfumeryjnych; olejków eterycznych, kosmetyków, płynów do pielęgnacji włosów; środków do czyszczenia zębów, płynów po goleniu, preparatów do włosów, szamponów, dezodorantów, wody toaletowej, atomizerów do ciała, olejków kąpielowych, płynów do kąpieli, żeli pod prysznic” należących do klasy 3 w rozumieniu porozumienia nicejskiego oraz w odniesieniu do graficznego znaku towarowego składającego się z wizerunku gracza w polo zarejestrowanego wcześniej w Zjednoczonym Królestwie dla „soli do kąpieli, talku, pudru do twarzy, preparatów do stymulacji skóry głowy, płynów po goleniu, kremu do twarzy - wszystkich tych towarów będących preparatami toaletowymi o charakterze nieleczniczym - oraz cieni do powiek, brylantyny, płynów do pielęgnacji włosów, szamponów, środków do czyszczenia zębów, mydeł i perfum” należących do tej samej klasy omawianego porozumienia, z uwagi na częściową identyczność lub podobieństwo towarów, wizualne i koncepcyjne podobieństwo oznaczeń, wysoce odróżniający - zarazem samoistny, jak i uzyskany w następstwie używania - charakter wizerunku gracza w polo we wcześniejszym znaku towarowym oraz istnienie rodziny znaków towarowych należących do właściciela wcześniejszego znaku towarowego powiązanych ze sobą z uwagi na koncept gry polo dla towarów należących do klasy 3.