Orzeczenie
Wyrok Sądu pierwszej instancji (czwarta izba) z dnia 7 lipca 2005 r. - Miles Handelsgesellschaft International mbH przeciwko Urzędowi Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory) (OHIM). - Sprawa T-385/03., sygn. T-385/03
Sprawa T-385/03
Miles Handelsgesellschaft International mbH
przeciwko
Urzędowi Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory) (OHIM)
Wspólnotowy znak towarowy - Postępowanie w sprawie sprzeciwu - Zgłoszenie graficznego wspólnotowego znaku towarowego zawierającego element słowny „Biker Miles” - Wcześniejszy słowny wspólnotowy znak towarowy MILES - Prawdopodobieństwo wprowadzenia w błąd - Artykuł 8 ust. 1 lit. b) rozporządzenia (WE) nr 40/94
Wyrok Sądu Pierwszej Instancji (czwarta izba) z dnia 7 lipca 2005 r. II-0000
Streszczenie wyroku
Wspólnotowy znak towarowy - Definicja i uzyskanie wspólnotowego znaku towarowego - Względne podstawy odmowy rejestracji - Sprzeciw właściciela identycznego lub podobnego wcześniejszego znaku towarowego zarejestrowanego dla identycznych lub podobnych towarów lub usług - Prawdopodobieństwo wprowadzenia w błąd w odniesieniu do wcześniejszego znaku towarowego - Graficzny znak towarowy zawierający element słowny „Biker Miles” i słowny znak towarowy MILES
(rozporządzenie Rady nr 40/94, art. 8 ust. 1 lit. b))
W odczuciu przeciętnego konsumenta Unii Europejskiej istnieje prawdopodobieństwo wprowadzenia w błąd w odniesieniu do oznaczenia graficznego składającego się z dwóch słów zapisanych pogrubioną czcionką: „biker” i „miles”, jak również z elementów graficznych, zwłaszcza rysunku przedstawiającego drogę na planie koła, o którego rejestrację w charakterze wspólnotowego znaku towarowego wniesiono dla „wyposażenia i odzieży dla motocyklistów, tzn. wysokich butów, butów, rękawic, chustek, odzieży przeciwdeszczowej, odzieży na niepogodę, pulowerów, kasków, pasów nerkowych, odzieży skórzanej, odzieży ze sztucznej skóry”, należących do klasy 25 w rozumieniu porozumienia nicejskiego, oraz w odniesieniu do słownego znaku towarowego MILES, zarejestrowanego wcześniej w charakterze wspólnotowego znaku towarowego dla „odzieży, w tym odzieży sportowej”, należącej do tej samej klasy, ponieważ po pierwsze rozpatrywane towary są identyczne, jako że zgłoszone towary zawierają się w kategorii towarów oznaczonych wcześniejszym znakiem towarowym, i po drugie pozostające w konflikcie oznaczenia są podobne, gdyż z wizualnego punktu widzenia elementy graficzne nie zajmują równorzędnego miejsca z elementami słownymi, a jeśli chodzi o te ostatnie, element słowny „miles”, identyczny z wcześniejszym znakiem towarowym, należy uznać za element dominujący zgłoszonego znaku towarowego, a element słowny „biker”, nawet jeśli stanowi pewien niuans, nie ma istotnej wartości na płaszczyźnie koncepcyjnej.