Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 15 lipca 2021 r., sygn. III OSK 3894/21

Skoro kurator wydaje opinię o zgodności sieci publicznych przedszkoli z warunkami, o których mowa w art. 32 ust. 3 ustawy Prawo oświatowe, to oceniając projekt zmiany sieci publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych, bada go jako rozwiązanie całościowe istniejącej sieci, a nie tylko wycinek, tj. proponowane zmiany.

Teza od Redakcji

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Teresa Zyglewska, Sędziowie Sędzia NSA Rafał Stasikowski, Sędzia del. NSA Grzegorz Jankowski (spr.), po rozpoznaniu w dniu 15 lipca 2021 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Gminy [...] od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie z dnia 21 lipca 2020 r. sygn. akt II SA/Kr 155/20 w sprawie ze skargi Gminy [...] na negatywną opinię [...] Kuratora Oświaty z dnia [...] listopada 2019 r., nr [...] dotyczącą projektu planu sieci publicznych przedszkoli i publicznych oddziałów przedszkolnych w Gminie [...] 1/ oddala skargę kasacyjną, 2/ zasądza od Gminy [...] na rzecz [...] Kuratora Oświaty kwotę [...] ([...]) zł tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego

Uzasadnienie

[...] Kurator Oświaty w dniu [...] listopada 2019 r. wydał negatywną opinię dotyczącą projektu planu sieci publicznych przedszkoli i publicznych oddziałów przedszkolnych w Gminie [...].

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie wyrokiem z 21 lipca 2020 r., sygn. akt III SA/Kr 155/20 oddalił skargę Burmistrza Gminy [...] na rzeczoną opinię.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00