Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 13 marca 2019 r., sygn. II FSK 1650/17

Podatek od nieruchomości

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący - Sędzia NSA Beata Cieloch (sprawozdawca), Sędzia NSA Małgorzata Wolf-Kalamala, Sędzia WSA (del.) Bogusław Wolas, Protokolant Marek Kleszczyński, po rozpoznaniu w dniu 13 marca 2019 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej "A. sp. z o.o." z siedzibą w P. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu z dnia 28 marca 2017 r. sygn. akt I SA/Po 1576/16 w sprawie ze skargi "A. sp. z o.o." z siedzibą w P. na uchwałę Rady Miasta Poznania z dnia 8 kwietnia 2014 r. nr LXV/1031/VI/2014 w przedmiocie zwolnień z podatku od nieruchomości oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

I.1. Zaskarżonym wyrokiem z 28 marca 2017 r., sygn. akt I SA/Po 1576/16 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu oddalił skargę A. sp. z o.o. w P. na uchwałę Rady Miasta Poznania z 8 kwietnia 2014 r. nr LXV/1031/VI/2014 w przedmiocie zwolnień z podatku od nieruchomości.

I.2. W uzasadnieniu Sąd ten wskazał, że Skarżąca wniosła skargę na uchwałę Rady Miasta Poznania z dnia 8 kwietnia 2014 r. w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości (Dz.U. Woj. Wlkp. z 2016 r., poz. 4762) co do zwartego w § 1 ust. 2 zamkniętego katalogu obiektów sportowych, podlegających zwolnieniu od zobowiązań publicznoprawnych z tego tytułu, które faktycznie znajdują się w posiadaniu podmiotów "miejskich".

W skardze zarzucono naruszenie:

1) art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016 r., poz. 716 ze zm.; dalej u.p.o.l.) przez nadużycie prawa, w wyniku przekroczenia przez Radę Miasta kompetencji do wprowadzenia zwolnień z podatku od nieruchomości przez wprowadzenie ulgi o charakterze podmiotowo-przedmiotowym;

2) art. 217 Konstytucji RP przez wprowadzenie ograniczeń w zakresie zastosowania zwolnienia z podatku od nieruchomości do gruntów, budynków lub ich części oraz budowli o charakterze ogólnodostępnym, zajętych na prowadzenie zadań z zakresu kultury fizycznej, realizowanych przez sport i rekreację ruchową, będących w posiadaniu podmiotów miejskich, podczas gdy podstawą prawną dla określania kategorii podmiotów zwolnionych od podatku może być tylko ustawa;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00