Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 9 października 2018 r., sygn. II OSK 2409/16

Budowlane prawo

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Jerzy Stelmasiak Sędziowie sędzia NSA Barbara Adamiak sędzia del. WSA Marcin Kamiński (spr.) Protokolant starszy asystent sędziego Tomasz Godlewski po rozpoznaniu w dniu 9 października 2018 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej J. Ł. i L. Ł. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie z dnia 25 maja 2016 r. sygn. akt II SA/Lu 65/16 w sprawie ze skargi J. Ł. i L. Ł. na decyzję Wojewody [...] z dnia [...] grudnia 2015 r. nr [...] w przedmiocie zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie wyrokiem z dnia 25 maja 2016 r., sygn. akt II SA/Lu 65/16, po rozpoznaniu skargi J.Ł. i L. Ł. (skarżący), na decyzję Wojewody [...] z dnia [...] grudnia 2015 r. nr [...]w przedmiocie zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę, oddalił skargę.

Z uzasadnienia wyroku wynika, że Sąd I instancji przyjął za podstawę rozstrzygnięcia następujące ustalenia:

W dniu 7 lipca 2015 r. skarżący działający pod firmą: U. P. A. Spółka Cywilna złożyli do Prezydenta Miasta C. (organ I instancji) wniosek o pozwolenie na rozbudowę budynku usługowego: Z. U. P. A. w C. przy ul. [...], na działkach [...],[...],[...]i [...].

W dniu 16 lipca 2015 r. wezwano skarżących do uzupełnienia braków formalnych wniosku, poprzez określenie w projekcie oraz we wniosku szczegółowego zakresu projektowanej rozbudowy, określenie wszystkich numerów działek objętych zakresem opracowania inwestycji, przedłożenie informacji opisowej i graficznej o obszarze oddziaływania projektowanej rozbudowy, a także przedłożenie wyników analizy porównawczej i wyboru systemu zaopatrzenia w energię. Następnie w dniu 28 września 2015 r. wezwano skarżących do doprowadzenia w terminie do 6 października 2015 r. do zgodności treści wniosku o pozwolenie na budowę z treścią dokumentacji projektowej. Zdaniem organu I instancji, z treści dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik do wniosku o pozwolenie na budowę wynikało, że przedmiotem planowanych robót budowlanych miała być taka rozbudowa zakładu usług pogrzebowych, która doprowadzi do rozszerzenia dotychczasowego kompleksu zakładu. Miało się tak stać wskutek dobudowy do dotychczasowego kompleksu zakładu usług pogrzebowych obiektu krematorium. W rezultacie dotychczasowy zakres świadczonych usług pogrzebowych ulegnie rozszerzeniu o usługę spopielania ludzkich zwłok. Tymczasem z treści wniosku o wydanie pozwolenia na budowę wynikało, że skarżących ubiegają się o wydanie pozwolenia wyłącznie na rozbudowę zakładu usług pogrzebowych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00