Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 11 stycznia 2018 r., sygn. I GSK 327/16
Podatek akcyzowy
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Ludmiła Jajkiewicz Sędzia NSA Dariusz Dudra Sędzia del. NSA Anna Apollo (spr.) Protokolant Iwona Rzucidło-Grochowska po rozpoznaniu w dniu 11 stycznia 2018 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej A. K. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 4 sierpnia 2015 r. sygn. akt V SA/Wa 314/15 w sprawie ze skargi A. K. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Warszawie z dnia [...] października 2014 r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od A. K. na rzecz Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Warszawie kwotę 900 (dziewięćset) zł tytułem częściowego zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wyrokiem z 13 sierpnia 2015 r., sygn. akt V SA/Wa 314/15 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę A. K., prowadzącej działalność gospodarczą pod nazwą X na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Warszawie z [...] października 2014 r. nr [...] w przedmiocie określenia zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym.
Sąd I instancji za podstawę rozstrzygnięcia przyjął następujące ustalenia:
Naczelnik Urzędu Celnego w Pruszkowie wszczął z urzędu wobec skarżącej postępowanie podatkowe w sprawie zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu osobowego marki LAND ROVER RANGE ROVER, rok produkcji 2005, po przeprowadzeniu którego decyzją z [...] lipca 2014 r. nr [...] określił podatniczce zobowiązanie podatkowe w podatku akcyzowym z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego wskazanego samochodu osobowego w wysokości 11.182,00 zł.
Po rozpatrzeniu odwołania decyzją z [...] października 2014 r. nr [...] Dyrektor Izby Celnej w Warszawie utrzymał w mocy decyzję organu podatkowego I instancji. W uzasadnieniu decyzji podkreślił, że istotą sporu pomiędzy skarżącą a organami podatkowymi jest ustalenie, czy nabyty wewnątrzwspólnotowo pojazd jest samochodem przeznaczonym zasadniczo do przewozu osób (klasyfikowanym do pozycji HS 8703), a tym samym czy podlega opodatkowaniu podatkiem akcyzowym. Organ II instancji wskazał, że pojazd został dopuszczony do ruchu na terytorium Niemiec po raz pierwszy 13 stycznia 2005 r. jako samochód osobowy. 19 grudnia 2011 r., jeszcze w Niemczech samochód został przebudowany. Wymontowano tylną kanapę, zamontowano kratę grodziową za pierwszym rzędem siedzeń oraz zamontowano podłoże ładunkowe.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right