Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 7 marca 2018 r., sygn. II FSK 531/16

Podatek od nieruchomości

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący - Sędzia NSA Jolanta Sokołowska, Sędzia NSA Bogusław Dauter (sprawozdawca), Sędzia WSA (del.) Paweł Dąbek, Protokolant Natalia Narejko, po rozpoznaniu w dniu 7 marca 2018 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Prezydenta Miasta Świnoujście od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie z dnia 18 listopada 2015 r. sygn. akt I SA/Sz 973/15 w sprawie ze skargi Z. S.A. z siedzibą w S. na interpretację indywidualną Prezydenta Miasta Świnoujście z dnia 21 maja 2015 r. nr WPO.310.4.2015 w przedmiocie zastosowania przepisów prawa podatkowego 1) oddala skargę kasacyjną, 2) zasądza od Prezydenta Miasta Świnoujście na rzecz Z. S.A. z siedzibą w S. kwotę 360,00 (słownie: trzysta sześćdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Zaskarżonym wyrokiem z 18 listopada 2015 r., sygn. akt I SA/Sz 973/15, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie uwzględnił skargę Z. S.A. z siedzibą w S. i uchylił interpretację Prezydenta Miasta Świnoujście z 21 maja 2015 r. w przedmiocie podatku od nieruchomości.

Stan sprawy sąd administracyjny pierwszej instancji przedstawił następująco:

We wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej skarżąca podała, że wybudowała na terenie portu morskiego S., w ramach zadań inwestycyjnych przewidzianych w ustawie z dnia 24 kwietnia 2009 r. o inwestycjach w zakresie terminalu regazyfikacyjnego skroplonego gazu ziemnego w Świnoujściu (Dz. U. z 2014 r., poz. 1501), inwestycję obejmującą: zbiornik retencyjny, pomost przeładunkowy, dalby odbojowe i cumownicze, pomosty komunikacyjne, oświetlenie falochronu, dalb i pomostów, sieć przesyłową i rozdzielczą, sieć kanalizacji deszczowej, podpory pod estakadę, pomosty ujęcia wody technologicznej i przeciwpożarowej, urządzenia do oczyszczania ścieków deszczowych, kanał odpływowy do zbiornika retencyjnego, zintegrowanego systemu bezpieczeństwa nawigacyjnego. Wymieniona we wniosku infrastruktura znajduje się w granicach portu morskiego w S. i jest z nim związana. Spółka na podstawie umowy dzierżawy oddała w dzierżawę elementy wybudowanej infrastruktury portowej obejmującej stanowisko statkowe, dalbowe z platformą rozładunkową do bezpiecznego postoju, na które składają się: pomst rozładunkowy, pomost ujęcia wody technologicznej i przeciwpożarowej, zbiornik retencyjny, kanał odpływowy od pomostu rozładunkowego do zbiornika retencyjnego wraz z pomostem komunikacyjnym, podpory estakad. W związku z powyższym stanem faktycznym zadano następujące pytanie: czy wybudowane przez wnioskodawcę obiekty budowlane przeznaczone dla terminalu gazowego w S., korzystają ze zwolnienia od opodatkowania podatkiem od nieruchomości na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 2) ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2014 r., poz. 849 ze zm., dalej: u.p.o.l.). Zdaniem wnioskodawcy, budowle wybudowane przez niego, w ramach realizowanego zadania inwestycyjnego (na podstawie ustawy o gazoporcie), należy traktować, jako budowle infrastruktury portowej korzystającej ze zwolnienia przewidzianego w art. 7 ust. 1 pkt 2) u.p.o.l.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00