Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 21 lutego 2017 r., sygn. I OSK 1892/16

Zakresu ograniczeń nie można odczytywać w ten sposób, by poszczególne punkty decyzji nakładającej ograniczenia korzystania z nieruchomości analizować w oderwaniu od pozostałych punktów, jak też, jak to już wskazano wyżej, bez odniesienia do postanowień planu miejscowego. Zdaniem Naczelnego Sądu Administracyjnego treść tej decyzji należy odczytywać poprzez jej strukturę, a jest ona następująca.

Teza od Redakcji

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Elżbieta Kremer Sędziowie: Sędzia NSA Monika Nowicka Sędzia WSA del. Jerzy Bortkiewicz (spr.) po rozpoznaniu w dniu 21 lutego 2017 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej K.W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 15 kwietnia 2016 r., sygn. akt IV SA/Wa 3022/15 w sprawie ze skargi K.W. na decyzję Wojewody Mazowieckiego z dnia [...] sierpnia 2015 r. nr [...] w przedmiocie ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości 1. oddala skargę kasacyjną; 2. oddala wniosek o zasądzenie zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego na rzecz [...] S.A. z siedzibą w K.

Uzasadnienie

UZASADNIENIE:

Zaskarżonym wyrokiem z dnia 15 kwietnia 2016 r., sygn. akt IV SA/Wa 3022/15, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie, oddalił skargę K. W. na decyzję Wojewody Mazowieckiego z dnia [...] sierpnia 2015 r. nr [...] w przedmiocie ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości.

Sąd I instancji w uzasadnieniu wyroku przedstawił następujący stan faktyczny sprawy:

Wnioskiem z dnia [...] kwietnia 2015 r. [...] S.A. z siedzibą w K., wystąpiła do Starosty O. o ograniczenie sposobu korzystania z nieruchomości położonej w miejscowości G., gmina L., oznaczonej jako działki nr [...], nr [...] i nr [...] oraz o zezwolenie na niezwłoczne zajęcie nieruchomości stanowiącej własność K. W.

W uzasadnieniu wniosku Spółka [...] S.A. podała, że jest inwestorem i przyszłym operatorem linii elektroenergetycznej 400 kV O.. Realizacja inwestycji pn. "Budowa dwutorowej linii 400 kV O." z czasową pracą jednego toru na napięciu 220 kV w relacji O., zgodnie z brzmieniem przepisu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tj.: Dz.U. z 2016 r., poz. 778), zwanej dalej u.p.z.p., w zw. z art. 6 pkt 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (j. t. Dz. U. z 2014 roku, poz. 518 z późniejszymi zmianami), zwaną dalej "u.g.n.", kwalifikowana jest, jako inwestycja celu publicznego o znaczeniu ponadlokalnym. Nieruchomość objęta wnioskiem położona jest na terenie objętym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, uchwalonym uchwałą Rady Gminy L. z dnia [...] listopada 2014 r. nr [...] w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla dwutorowej linii elektroenergetycznej NN 400 kV O.na terenie Gminy L.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00