Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok NSA z dnia 21 października 2022 r., sygn. III OSK 5641/21

Instalacje fotowoltaiczne, ze względu na ich charakter i funkcję, stanowią obiekty budowlane trwale związane z gruntem zgodnie z art. 3 pkt 1 i pkt 3, niezależnie od braku fundamentów czy niewielkiego zagłębienia w gruncie.

Teza od Redakcji

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Teresa Zyglewska (spr.) Sędziowie: Sędzia NSA Przemysław Szustakiewicz Sędzia del. WSA Maciej Kobak po rozpoznaniu w dniu 21 października 2022 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej D. Spółka cywilna S.G., P.G. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie z dnia 2 lutego 2021 r., sygn. akt II SA/Ol 849/20 w sprawie ze skargi D. Spółka cywilna S.G., P.G. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Elblągu z dnia 14 września 2020 r., nr REP.1419/OŚiP/20 w przedmiocie środowiskowych uwarunkowań dla realizacji przedsięwzięcia oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 2 lutego 2021 r., sygn. akt II SA/Ol 849/20 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie oddalił skargę D. Spółka cywilna S.G., P.G. (skarżąca) na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Elblągu z dnia 14 września 2020 r., nr REP.1419/OŚiP/20 w przedmiocie środowiskowych uwarunkowań dla realizacji przedsięwzięcia.

Z powyższym rozstrzygnięciem nie zgodziła się skarżąca i w skardze kasacyjnej zarzuciła mu naruszenie:

- art. 134 § 1 i art. 141 § 4 p.p.s.a. polegające na braku rozważenia wszystkich zarzutów skargi i uwzględnienia ich w treści uzasadnienia wyroku a w szczególności pominięcie w toku kontroli zaskarżonej decyzji zarzutów dotyczących naruszenia art. 142 k.p.a. oraz art. 13 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne w powiązaniu z zarzuconym naruszeniem art. 24 ust. 1 pkt 8 w związku z art. 24 ust. 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody w związku z § 4 ust. 1 pkt 8 i § 4 ust. 2 pkt 1 i 3 rozporządzenia nr 37 Wojewody Warmińsko-Mazurskiego z dnia 23 kwietnia 2008 r. w sprawie Obszaru Chronionego Krajobrazu Rzeki W. w kontekście możliwości kwalifikowania inwestycji jako wykonywania zadań na rzecz bezpieczeństwa państwa, co mogło mieć istotny wpływ na wynik sprawy, ponieważ brak rozpoznania tychże zarzutów mógł mieć bezpośredni wpływ na rozstrzygnięcie sprawy w razie ich uwzględnienia;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00