Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 25 lipca 2017 r., sygn. II FSK 1289/17

Określenie w uchwale, a więc powszechnie obowiązującym akcie o charakterze generalnym, skutków naruszenia przesłanek do stosowania zwolnienia z podatku od nieruchomości, nie może być uznane za wprowadzenie przepisu kompetencyjnego dla organu podatkowego do wydawania rozstrzygnięć w indywidualnych sprawach.

Teza urzędowa

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Grażyna Nasierowska, Sędziowie: Stefan Babiarz (sprawozdawca), Bogusław Dauter, , po rozpoznaniu w dniu 25 lipca 2017 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie z dnia 9 marca 2017 r. sygn. akt I SA/Ol 73/17 w sprawie ze skargi Gminy Miejskiej Ostróda na uchwałę Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie z dnia 23 listopada 2016 r. nr [...] w przedmiocie badania zgodności z prawem uchwały w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości 1) oddala skargę kasacyjną 2) zasądza od Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie na rzecz Gminy Miejskiej Ostróda kwotę 240 (słownie: dwieście czterdzieści) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

1. Wyrokiem z dnia 9 marca 2017 r., I SA/Ol 73/17, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie uchylił § 1 zaskarżonej przez Gminę Miejską Ostróda (dalej zwaną gminą) uchwałę Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie z dnia 23 listopada 2016 r. w przedmiocie badania zgodności z prawem uchwały w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości.

2. Ze stanu sprawy przyjętego przez Sąd I instancji wynika, że w dniu 26 października 2016 r. Rada Miejska w Ostródzie podjęła uchwałę w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis. Zgodnie z § 2 tej uchwały na terenie gminy zwalnia się z podatku od nieruchomości na okres 2 lat m.in. "nowowybudowane budynki i budowle lub ich części oraz części budynków

i budowli, które powstały w wyniku ich rozbudowy, odbudowy bądź nadbudowy, związane z prowadzeniem działalności gospodarczej, powstałe w wyniku rozpoczętych nowych inwestycji, których moment rozpoczęcia nastąpił po wejściu

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00