Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 10 maja 2017 r., sygn. I FSK 1635/15

Interpretacje podatkowe; Podatek od towarów i usług

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Marek Zirk-Sadowski, Sędzia NSA Marek Kołaczek, Sędzia WSA del. Małgorzata Fita (sprawozdawca), Protokolant Marek Kleszczyński, po rozpoznaniu w dniu 10 maja 2017 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej M. S. Sp. z o.o. w K. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie z dnia 18 marca 2015 r. sygn. akt I SA/Kr 1985/14 w sprawie ze skargi M. S. Sp. z o.o. w K. na interpretację indywidualną Ministra Finansów (obecnie Szefa Krajowej Administracji Skarbowej) z dnia 10 września 2014 r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług 1) oddala skargę kasacyjną, 2) zasądza od M. S. Sp. z o.o. w K. na rzecz Szefa Krajowej Administracji Skarbowej kwotę 240 (słownie: dwieście czterdzieści) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

I FSK 1635/15

UZASADNIENIE

Wyrokiem z dnia 18 marca 2015 r., sygn. akt I SA/Kr 1985/14, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie, po rozpoznaniu sprawy ze skargi M. S. Sp. z o. o. w K. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia 10 września 2014 r. w przedmiocie podatku od towarów i usług, oddalił skargę.

1. W uzasadnieniu Sąd pierwszej instancji podał stan faktyczny sprawy, z którego wynika, że we wniosku o udzielenie pisemnej interpretacji skarżąca Spółka wskazała, że prowadzi działalność gospodarczą, której przedmiotem są działania mające na celu wsparcie sprzedaży zleceniodawców. W tym celu organizuje konkursy, programy lojalnościowe i inne akcje marketingowe przewidujące nagrody dla ich uczestników zarówno w postaci towarów jak i w formie bonów towarowych, kuponów i innych znaków legitymacyjnych, którymi można zapłacić za towary lub usługi. Spółka zajmuje się także organizacją akcji marketingowych, w ramach których do produktów zleceniodawcy akcji, dołączane są towary w formie prezentów. W ramach świadczonych usług zobowiązuje się do zapewnienia nabycia, a następnie wydania takich nagród i prezentów. Wynagrodzenie Spółki za świadczone usługi marketingowe obejmuje łączną cenę netto nabytych nagród i prezentów. W ramach usługi podstawowej: promocyjno-reklamowej, świadczonej na rzecz zleceniodawcy akcji promocyjnych, Spółka zobowiązuje się w szczególności do: przygotowania regulaminów akcji promocyjnych i ich wdrożenia, nabycia we własnym imieniu nagród i prezentów (w przypadku nagród w postaci znaków legitymacyjnych - także zawarcia umów z wystawcami tych znaków), wręczenia nagród i prezentów, prowadzenia ewentualnych postępowań reklamacyjnych wynikających z regulaminów akcji promocyjnych. Spółka świadczy także dodatkowe usługi, związane ze specyfiką danej akcji promocyjnej, w szczególności w przypadku konkursów, zobowiązuje się do powołania komisji nadzorujących przebieg konkursów i wyłonienia zwycięzców, a w przypadku akcji marketingowych polegających na dołączaniu prezentów do produktów zleceniodawców - usługi obejmują także czynności związane z dołączeniem nabytych uprzednio prezentów do produktów zleceniodawcy. Akcje promocyjne są skierowane zarówno do osób fizycznych - konsumentów, jak i przedsiębiorców współpracujących ze zleceniodawcą akcji. Podmioty te są nabywcami wydawanych w ramach akcji promocyjnych nagród w postaci towarów czy znaków legitymacyjnych. Znak legitymacyjny wydany w ramach akcji promocyjnej uprawnia jego posiadacza do jego wymiany na wybrany przez niego towar. Przy nabyciu towarów (przekazywanych w ramach akcji promocyjnych), również tych załączanych do produktów zleceniodawcy, Spółce przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Od laureatów, którym przekazywane są nagrody i prezenty (w postaci towarów, bonów towarowych, kuponów, elektronicznych bonów premiowych) Spółka nie otrzymuje jakiegokolwiek wynagrodzenia czy innego świadczenia, natomiast otrzymuje je od podmiotu (zleceniodawcy), dla którego organizuje akcje promocyjne. Spółka otrzymuje wynagrodzenie za wszystkie usługi, które świadczy na rzecz zleceniodawcy, w tym w szczególności za usługi związane z nabyciem i wydaniem nagród i prezentów. Wystawcą znaków legitymacyjnych są przedsiębiorcy i sklepy wielkopowierzchniowe. W momencie przekazania znaków legitymacyjnych nie jest możliwe określenie na jaki towar czy usługę osoba obdarowana wymieni znak legitymacyjny.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00