Wyrok NSA z dnia 19 maja 2017 r., sygn. I FSK 1517/15
Inne
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Artur Mudrecki, Sędzia NSA Hieronim Sęk (sprawozdawca), Sędzia WSA del. Agnieszka Jakimowicz, Protokolant Marek Wojtasiewicz, po rozpoznaniu w dniu 19 maja 2017 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej B. P. S.A. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu z dnia 26 marca 2015 r. sygn. akt I SA/Po 466/15 w sprawie ze skargi B. P. S.A. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia 30 października 2012 r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług 1) oddala skargę kasacyjną, 2) zasądza od B. P. S.A. na rzecz Szefa Krajowej Administracji Skarbowej kwotę 240 (słownie: dwieście czterdzieści) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
1. Przedmiot skargi kasacyjnej i podmiot ją wnoszący
Spółka akcyjna B.P. (dalej: Spółka lub Skarżąca) wniosła skargę kasacyjną od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu z dnia 16 kwietnia 2015 r., sygn. akt I SA/Po 466/15. Sąd ten oddalił jej skargę na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia 30 października 2012 r. w przedmiocie podatku od towarów i usług (dalej: podatek VAT).
2. Relacja ze stanu sprawy przedstawionego przez Sąd pierwszej instancji
2.1. We wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej Spółka podała, że: - wspiera rozwój polskich firm handlowych; - jej akcjonariuszami są podmioty gospodarcze działające w branży artykułów biurowych; - na rzecz tychże, jako zleceniodawców, świadczy w oparciu o zawarte umowy usługę organizacji programu lojalnościowego; - celem programu jest budowanie oraz podtrzymywanie pozytywnych relacji z klientami; - klienci uczestniczący w programie otrzymują za zakupy dokonane u zleceniodawcy punkty według wartości zakupów i terminowych płatności; - odpowiednie liczby punktów upoważniają klienta do uzyskania w zamian nagród w postaci artykułów RTV i AGD, bez ponoszenia dodatkowych kosztów; - świadczona usługa obejmuje opracowanie regulaminu programu, zasad ewidencji punktów, ich wymiany na nagrody rzeczowe, przekazywania nagród klientom, przygotowanie projektu graficznego materiałów informujących o sprzedaży premiowej, rozpowszechnienia tych materiałów wśród potencjalnych klientów zleceniodawcy, przeprowadzenie negocjacji z potencjalnymi dostawcami nagród i dokonania optymalnego wyboru, koordynację działań w celu sprawnej realizacji programu, dokonywanie zakupu nagród rzeczowych i ich przechowywania do czasu przekazania klientom zleceniodawcy oraz samą czynność przekazania; - wynagrodzenie otrzymane od zleceniodawcy za opisaną usługę składa się z równowartości poniesionych przez nią kosztów na wykonanie umowy, w tym zakup nagród rzeczowych, oraz 5% prowizji od wartości owych kosztów.