Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 18 listopada 2016 r., sygn. I FSK 217/15

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący - Sędzia NSA Krystyna Chustecka, Sędzia NSA Małgorzata Niezgódka - Medek, Sędzia del. WSA Bogusław Wolas (sprawozdawca), Protokolant Eliza Kusy, po rozpoznaniu w dniu 18 listopada 2016 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Gminy S. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu z dnia 22 października 2014 r., sygn. akt I SA/Po 357/14 w sprawie ze skargi Gminy S. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia 27 grudnia 2013 r., nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług 1) oddala skargę kasacyjną, 2) zasądza od Gminy S. na rzecz Ministra Rozwoju i Finansów kwotę 180 (słownie: sto osiemdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

1. Wyrokiem z dnia 22 października 2014 r wydanym w sprawie sygn. akt I SA/Po 357/14 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu oddalił skargę Gminy S. na interpretację indywidualna Ministra Finansów z dnia 27 grudnia 2013 r Nr [...].

Z przedstawionego we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej stanu faktycznego wynika, że na terenie Gminy S. realizowane są działania inwestycyjne mające na celu modernizację infrastruktury turystycznej umiejscowionej na terenach nadbrzeżnych Warty. Inwestycja łącznie ma objąć trzy etapy.

W ramach I etapu inwestycji Gmina dokonała (w latach poprzednich) budowy ciągu pieszo-rowerowego o przeznaczeniu rekreacyjnym wraz z oświetleniem i zasilaniem wzdłuż rzeki. Teren poddany modernizacji ma ogólnodostępny charakter i nie generuje przychodów.

W latach 2012 - 2013 Gmina zrealizowała II etap inwestycji w zakresie zagospodarowania innej części obszaru promenady (dalej: "Promenada"). Końcowy odbiór techniczny inwestycji miał miejsce 12 sierpnia 2013 r. W ramach tego etapu przedsięwzięcia wybudowano m.in. jezdnię, chodnik, ścieżki, oświetlenie, kanalizację deszczową. Ponadto postawiona została toaleta wraz z prysznicem, z której zainteresowani mogą korzystać za odpłatnością. Gmina wykazuje obroty z tytułu pobieranych opłat, jako sprzedaż opodatkowaną w rejestrach VAT i odprowadza podatek należny. Zakres świadczenia usług podlegający umowie z osobą prowadzącą na zlecenie Gminy szalety miejskie na jej terenie został poszerzony o w/wy obiekt od dnia 1 sierpnia 2013 r. Koszty budowy Promenady zostały w całości pokryte ze środków wnioskodawczyni. Wydatki inwestycyjne poniesione w związku z budową Promenady dotyczyły wytworzenia nieruchomości w rozumieniu art. 2 pkt 14a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 ze zm. - w skrócie: ustawa o VAT), tj. będą stanowiły wybudowanie budynku, budowli, bądź ich części, lub ich ulepszenie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00