Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok NSA z dnia 6 kwietnia 2016 r., sygn. I FSK 1588/14

Podatek od towarów i usług

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Hieronim Sęk, Sędzia NSA Arkadiusz Cudak (sprawozdawca), Sędzia NSA Danuta Oleś, , Protokolant Janusz Bielski, po rozpoznaniu w dniu 6 kwietnia 2016 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej D. sp. z o.o. w C. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach z dnia 2 kwietnia 2014 r. sygn. akt III SA/Gl 2039/13 w sprawie ze skargi D. sp. z o.o. w C. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w K. z dnia 3 października 2013 r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług za grudzień 2006 r. 1) uchyla zaskarżony wyrok w całości i przekazuje sprawę do ponownego rozpoznania Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Gliwicach, 2) zasądza od Dyrektora Izby Skarbowej w K. na rzecz D. sp. z o.o. w C. kwotę 1.597 (jeden tysiąc pięćset dziewięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

I FSK 1588/14

Uzasadnienie

Zaskarżonym wyrokiem z dnia 2 kwietnia 2014 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w sprawie o sygnaturze akt III SA/Gl 2039/13, działając na podstawie art. 151 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 roku Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2012 r., poz. 270 ze zm.,) dalej p.p.s.a., oddalił skargę D. sp. z o.o. w C. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w K. z dnia 3 października 2013 r., w przedmiocie podatku od towarów i usług. 1. Przebieg postępowania przed organami podatkowymi Zaskarżoną decyzją z 3 października 2013 r. Dyrektor Izby Skarbowej w K. utrzymał w mocy decyzję Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej w W. z 11 czerwca 2013 r. określającą D. sp. z o.o. z siedzibą w C. kwotę zobowiązania podatkowego w podatku od towarów i usług za grudzień 2006 r. w wysokości 808.601 zł. W podstawie prawnej decyzji powołał art. 233 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. z 2012 r., poz. 749 ze zm.- dalej "O.p.") w związku z art. 26 ust. 1 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o kontroli skarbowej (t.j.. Dz. U. z 2011 r., nr 41, poz. 214 ze zm.) oraz przepisy ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011 r., nr 177, poz. 1054 ze zm. - dalej "ustawa VAT"). W ramach postępowania kontrolnego przeprowadzono czynności badania ksiąg podatkowych i stwierdzono, iż ewidencje VAT za grudzień 2006 r. oraz ewidencja rachunkowa za 2006 r. były nierzetelne w części dotyczącej zaewidencjonowania faktur zakupu wystawionych przez B. M.S. (dalej B.) oraz PHU A. K.S. (dalej A.) gdyż nie odzwierciedlały one stanu faktycznego. Z protokołu kontroli podatkowej przeprowadzonej przez Naczelnika Urzędu Skarbowego w K. wobec A. wynikało, że podmiot ten wystawił na rzecz Spółki D. trzy faktury na łączna kwotę netto 89.925 zł oraz 19.783,50 zł podatku VAT dotyczące sprzedaży usług transportowych oraz wynajmu koparki i spycharki. Ponadto ustalono, że firma B. wystawiła na rzecz A. faktury stwierdzające wykonanie usług transportowych i najmu maszyn budowlanych w takim samym zakresie. K.S., przesłuchany w charakterze strony w dniu 18 lipca 2012r., zeznał, iż nie posiadał żadnych środków transportu oraz maszyn budowlanych - sprzęt należał do firmy D. z W. Wskazał, iż kontakt z firmą D. nawiązał za pośrednictwem M.S. prowadzącego firmę B. Kazimierz Sołtysiak zeznał nadto, że osoby obsługujące samochody ciężarowe oraz maszyny budowlane były zatrudnione przez Spółkę D. M.S., przesłuchany w charakterze świadka w dniu 18 lipca 2012 r. i 11 stycznia 2012 r. zeznał, iż środki transportu i maszyny budowlane wraz z obsługą podnajmowane były od firmy D. z W.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00