Wyrok NSA z dnia 19 stycznia 2016 r., sygn. II FSK 3189/13
Nie jest dopuszczalne ograniczenie ilości pozostałych rodzajowo odbieranych odpadów komunalnych. Zasadnym zatem staje się twierdzenie, że przed nowelizacją ustawodawca, wobec braku stosowanej regulacji, nie dopuszczał możliwości generalnego ograniczenia ilości odbieranych odpadów komunalnych, skoro po nowelizacji czyni to wprost względem niektórych tylko, rodzajowo określonych odpadów komunalnych.
Teza od Redakcji
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący - Sędzia NSA Anna Dumas (sprawozdawca), Sędzia NSA Stefan Babiarz, Sędzia WSA del. Bogusław Woźniak, Protokolant Justyna Bluszko-Biernacka, po rozpoznaniu w dniu 19 stycznia 2016 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Rady Miejskiej w Głuchołazach od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu z dnia 30 lipca 2013 r. sygn. akt II SA/Op 202/13 w sprawie ze skargi M. [...] w G. na uchwałę Rady Miejskiej w Głuchołazach z dnia 6 marca 2013 r. nr [...] w przedmiocie określenia sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oddala skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
II FSK 3189/13
UZASADNIENIE
Wyrokiem z dnia 30 lipca 2013 r., sygn. akt II SA/Op 202/13, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu w sprawie ze skargi M. [...] w G. stwierdził nieważność uchwały Rady Miejskiej w Głuchołazach z dnia 6 marca 2013 r., nr [...] w przedmiocie określenia sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów.