Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok NSA z dnia 18 czerwca 2015 r., sygn. II FSK 1540/13

Skoro pojęcie "sprzedaż premiowa" zostało zaczerpnięte z języka potocznego, to jego znaczenie dla potrzeb wykładni art. 21 ust.1 pkt 68 u.p.d.o.f. należy przyjąć w znaczeniu potocznym, co oznacza sprzedaż towarów i usług związaną z otrzymaniem nagrody przez nabywającego.

Teza od Redakcji

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący - Sędzia NSA Jan Rudowski, Sędzia NSA Anna Dumas, Sędzia WSA del. Ewa Rojek (sprawozdawca), Protokolant Magdalena Gródecka, po rozpoznaniu w dniu 18 czerwca 2015 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu, działającego z upoważnienia Ministra Finansów od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu z dnia 16 stycznia 2013 r. sygn. akt I SA/Wr 1417/12 w sprawie ze skargi C. [...] S.A. z siedzibą w W. na interpretację indywidualną Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu, działającego z upoważnienia Ministra Finansów z dnia 17 lipca 2012 r. nr ILPB1/415-434/12-2/AG w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych 1) oddala skargę kasacyjną, 2) zasądza od Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu, działającego z upoważnienia Ministra Finansów na rzecz C. [...] S.A. z siedzibą w W. kwotę 180 (sto osiemdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 16 stycznia 2013 r. sygn. akt I SA/Wr 1417/12, Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu uchylił interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia 17 lipca 2012 r. nr ILPB1/415-434/12-2/AG w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych dla C. [...] S.A. we W.

Podstawą rozstrzygnięcia był następujący stan faktyczny: wnioskiem z dnia 26 kwietnia 2012 r. C. [..] S.A. we W. (dalej: bank), zwrócił się o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, podając, że jest bankiem detalicznym, który kieruje swoją ofertę zarówno do klientów indywidualnych - osób fizycznych, jak również do osób prawnych oraz jednostek nie posiadających osobowości prawnej. Obecnie bank rozważa rozszerzenie swojej oferty skierowanej do osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej o usługę polegającą na zaokrąglaniu w górę do pełnych złotych wszystkich transakcji bezgotówkowych wykonanych kartą debetową w ramach rachunku konta. Usługa będzie dostępna we wskazanych pakietach kont dla osób fizycznych. Kwoty wynikające z zaokrąglenia będą przekazywane na wskazany przez posiadacza konta rachunek. Klient będzie decydował o tym, do jakiej kwoty następuje zaokrąglenie (np. 1 zł, 5 zł, 10 zł). Zaokrąglenie będzie następować ze środków własnych klienta. W ramach powyższej usługi planowane jest również uruchomienie oferty promocyjnej (dalej: "promocja"), mającej na celu zwiększenie satysfakcji oraz lojalności dotychczasowych klientów banku, jak również pozyskanie nowych klientów. Za transakcje bezgotówkowe dokonane przy pomocy karty debetowej z uruchomioną usługą zaokrąglania w okresie obowiązywania promocji, bank naliczy i przekaże w ustalonych okresach (np. raz w miesiącu) na rachunek klienta odpowiednią kwotę (nagrodę) - będzie to określona liczbowo kwota stała lub określony procent od kwoty zaokrągleń zgromadzonych przez klienta na wyodrębnionym rachunku. Jednorazowa jak również łączna kwota przyznanej przez bank w danym roku kalendarzowym nagrody nie przekroczy kwoty 760 zł. Mechanizm ma na celu wspieranie transakcji kartami debetowymi i będzie nierozerwalnie połączony ze sprzedażą karty debetowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00