Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 16 stycznia 2013 r., sygn. I SA/Wr 1417/12

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Katarzyna Borońska (sprawozdawca), Sędziowie Sędzia NSA Lidia Błystak, Sędzia WSA Tomasz Świetlikowski, Protokolant: Lucyna Barańska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 16 stycznia 2013 r. sprawy ze skargi "A" S.A. z/s we W. na interpretację indywidualną Dyrektora Izby Skarbowej w P. działającego w imieniu Ministra Finansów z dnia [...]r. nr [...] w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych I. uchyla zaskarżoną interpretację; II. orzeka, że uchylona interpretacja nie podlega wykonaniu; III. zasądza od Dyrektora Izby Skarbowej w P. działającego w imieniu Ministra Finansów na rzecz strony skarżącej kwotę 457 (czterysta pięćdziesiąt siedem) zł, tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi A. Spółka Akcyjna we W. (dalej: Bank, Wniosodawca, Skarżący) jest interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w P., działającego w imieniu Ministra Finansów z dnia 17 lipca 2012 r. nr [...], dotycząca podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.

Wnioskiem z dnia 26 kwietnia 2012 r. Bank zwrócił się o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, podając, że jest bankiem detalicznym, który kieruje swoją ofertę zarówno do klientów indywidualnych - osób fizycznych, jak również do osób prawnych oraz jednostek nie posiadających osobowości prawnej. Klienci mogą skorzystać z oferowanych przez Bank usług i produktów za pośrednictwem serwisu internetowego, telefonu oraz sieci placówek bankowych. Gama produktów dedykowanych klientom indywidualnym (osobom fizycznym) obejmuje między innymi tradycyjne usługi bankowe takie jak: pakiety kont osobistych, produkty oszczędnościowe, karty kredytowe, fundusze inwestycyjne, kredyty.

Obecnie Bank rozważa rozszerzenie swojej oferty skierowanej do osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej o usługę polegającą na zaokrąglaniu w górę do pełnych złotych wszystkich transakcji bezgotówkowych wykonanych kartą debetową w ramach rachunku konta. Usługa będzie dostępna we wskazanych pakietach kont dla osób fizycznych. Kwoty wynikające z zaokrąglenia będą przekazywane na wskazany przez posiadacza konta rachunek. Klient będzie decydował o tym, do jakiej kwoty następuje zaokrąglenie (np. 1 zł, 5 zł, 10 zł). Zaokrąglenie będzie następować ze środków własnych klienta. W ramach powyższej usługi planowane jest również uruchomienie oferty promocyjnej (dalej jako: "Promocja"), mającej na celu zwiększenie satysfakcji oraz lojalności dotychczasowych klientów Banku, jak również pozyskanie nowych klientów. Za transakcje bezgotówkowe dokonane przy pomocy karty debetowej z uruchomioną usługą zaokrąglania w okresie obowiązywania Promocji, Bank naliczy i przekaże w ustalonych okresach (np. raz w miesiącu) na rachunek klienta odpowiednią kwotę (nagrodę) - będzie to określona liczbowo kwota stała lub określony procent od kwoty zaokrągleń zgromadzonych przez klienta na wyodrębnionym rachunku. Jednorazowa jak również łączna kwota przyznanej przez Bank w danym roku kalendarzowym nagrody nie przekroczy kwoty 760 zł. Mechanizm ma na celu wspieranie transakcji kartami debetowymi i będzie nierozerwalnie połączony ze sprzedażą karty debetowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00