Postanowienie NSA z dnia 8 kwietnia 2014 r., sygn. II GSK 1974/13
Środki unijne
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Maria Myślińska Sędzia NSA Gabriela Jyż Sędzia NSA Małgorzata Rysz (spr.) Protokolant Szymon Janik po rozpoznaniu w dniu 8 kwietnia 2014 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi o wznowienie postępowania P. "T." S.A. w P. od postanowienia Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 29 kwietnia 2013 r., sygn. akt II GSK 120/13, w sprawie ze skargi kasacyjnej P. "T." S.A. w P. od postanowienia Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 7 grudnia 2012 r., sygn. akt V SA/Wa 2476/12, w sprawie ze skargi P. "T" S.A. w P. na informację Banku Gospodarstwa Krajowego z dnia [...] października 2012 r., nr [...], w przedmiocie oceny wniosku o dofinansowanie realizacji projektu z budżetu Unii Europejskiej postanawia: oddalić skargę o wznowienie postępowania.
Uzasadnienie
Postanowieniem z dnia 29 kwietnia 2013 r. Naczelny Sąd Administracyjny (sygn. akt II GSK 120/13) oddalił skargę kasacyjną T. S.A. w P. na postanowienie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego z dnia 7 grudnia 2012 r.
Przedstawiając stan faktyczny sprawy Naczelny Sąd Administracyjny wskazał, że
w dniu 6 grudnia 2011 r. skarżąca złożyła wniosek o dofinansowanie dla projektu pt. "Wdrożenie innowacyjnych technologii zdalnego nadzoru, sterowania i serwisu technicznego obiektów i urządzeń nawigacji lotniczej: w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013 nr POIG.04.03.00-00-814/11 dla inwestycji technologicznej nr S/35/11/2011/1056/K/KT./EKO/EKO z 2 grudnia 2011 r. Powyższym wnioskiem objęte były trzy technologie.
W dniu 29 czerwca 2012 r. Bank Gospodarstwa Krajowego (dalej: BKG) poinformował o akceptacji wniosku o dofinansowanie na etapie oceny formalnej.
Następnie BGK pismem z dnia 31 sierpnia 2012 r. poinformował o wynikach weryfikacji merytorycznej wniosku oraz w konsekwencji o przyznaniu promesy premii technologicznej dla części projektu - "technologii pomiarów fotometrycznych oświetlenia nawigacyjnego lotnisk". W przypadku pozostałych dwóch technologii BGK poinformował, że wydatki przeznaczone na zakup środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych do wdrożenia projektu "Technologia zdalnego centralnego monitoringu i sterowania urządzeń CNS" oraz ,,Technologia indywidualnego zdalnego sterowania i monitoringu ILCMS lamp oświetlenia nawigacyjnego LED" zostały uznane za niekwalifikowane ponieważ technologie te zawierając się w oprogramowaniu, w konsekwencji nie spełniają definicji nowej technologii zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 4 i 9 ustawy z dnia 30 maja 2008r. o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej ( Dz.U. z 2008r. Nr 116, poz. 730 z późn. zm) dalej: u.o.n.f.w.dz.in.