Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 6 lutego 2013 r., sygn. II OSK 1820/12

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Paweł Miładowski Sędziowie NSA Andrzej Jurkiewicz (spr.) NSA Maria Czapska-Górnikiewicz Protokolant starszy sekretarz sądowy Agnieszka Kuberska po rozpoznaniu w dniu 6 lutego 2013r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej R.K. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu z dnia 15 marca 2012 r. sygn. akt IV SA/Po 56/12 w sprawie ze skargi R.K. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w P. z dnia [...] stycznia 2011 r. nr [...] w przedmiocie warunków zabudowy 1. uchyla zaskarżony wyrok oraz decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w P. z dnia [...] stycznia 2011 r. nr [...], 2. zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego w P. na rzecz R.K. kwotę 1400 (jeden tysiąc czterysta) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 15 marca 2012 r., sygn. akt IV SA/Po 56/12, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu oddalił skargę R.K. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w P. z dnia [...] stycznia 2011 r., nr [...], w przedmiocie warunków zabudowy.

Wyrok ten został wydany w następującym stanie faktycznym i prawnym sprawy:

Decyzją z dnia [...] października 2010 r., nr [...], Burmistrz Miasta i Gminy Buk ustalił warunki zabudowy dla inwestycji: budowy maksymalnie pięciu budynków mieszkalnych, jednorodzinnych, wolno stojących, na działce nr ew. [...] i [...], obręb O., w miejscowości O.

W uzasadnieniu wskazano, że ustalono warunki zabudowy dla przedmiotowej inwestycji, albowiem wszystkie warunki z art. 61 ust. 1-5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80, poz. 717 ze zm.) zostały spełnione. Organ podniósł, że teren ma dostęp do drogi publicznej, przeprowadzona analiza funkcji oraz cech zabudowy i zagospodarowania terenu wykazała, że obszar analizowany, a więc w najbliższym sąsiedztwie terenu działek objętych wnioskiem, stanowi obszar zabudowy mieszkalnej, jednorodzinnej i gospodarskiej. W związku z powyższym planowana budowa maksymalnie pięciu budynków mieszkalnych stanowić będzie kontynuację funkcji istniejącej i występującej na działkach w bezpośrednim sąsiedztwie terenu objętego wnioskiem. Podniesiono także, że przeprowadzono szczegółową analizę funkcji oraz cech zabudowy i zagospodarowania terenu w obszarze analizowanym (załącznik nr 2 do decyzji), oraz że projekt przedmiotowej decyzji został skierowany do uzgodnień w zakresie ochrony gruntów rolnych Staroście Poznańskiemu, a w zakresie ochrony melioracji wodnych Marszałkowi Województwa Wielkopolskiego. Nadto organ zauważył, iż współczynnik maksymalnej łącznej powierzchni zabudowy wyznaczony został na poziomie 16% powierzchni terenu objętego wnioskiem. Wartość ta zawiera się pomiędzy skrajnymi wartościami dla zabudowanych działek znajdujących się w obszarze analizowanym, a wynoszącymi od 2,3% do 23,6%. Tym samym uznać należy, iż planowana intensywność zabudowy będzie nawiązywała do już istniejącej

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00