Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 13 marca 2013 r., sygn. II OSK 2570/12

 

Dnia 13 marca 2013 roku Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Małgorzata Stahl /spr./ sędzia NSA Jerzy Bujko sędzia NSA Leszek Kamiński Protokolant starszy asystent sędziego Iwona Ścieszka po rozpoznaniu w dniu 13 marca 2013 roku na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skarg kasacyjnych Rady Miejskiej w Lublińcu oraz Wojewody Śląskiego od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach z dnia 20 czerwca 2012 r., sygn. akt II SA/Gl 673/11 w sprawie ze skargi Wojewody Śląskiego na uchwałę Rady Miejskiej w Lublińcu z dnia 19 października 2010 r., nr 775/LVIII/2010 w przedmiocie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oddala skargi kasacyjne.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach wyrokiem z dnia 20 czerwca 2012 r., sygn. akt II SA/Gl 673/11 po rozpoznaniu sprawy ze skargi Wojewody Śląskiego na uchwałę Rady Miejskiej w Lublińcu z dnia 19 października 2010 r. nr 775/LVIII/2010 w przedmiocie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego stwierdził nieważność art. 5 pkt 4 lit. b tiret 2 zaskarżonej uchwały oraz jej art. 5 pkt 2 lit. f i art. 5 pkt 5 lit. e w części dotyczącej sformułowania "w kolorze naturalnym" oraz art. 4 § 1 w części ograniczającej na terenach oznaczonych symbolem "U" lokalizację obiektów o powierzchni całkowitej do 1000 m2 (tabela nr 1 wiersz 3).

W uzasadnieniu wyroku Sąd wskazał, że zaskarżoną uchwałą Rada Miasta Lubliniec dokonała zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru położonego w północno-zachodniej części miasta Lubliniec obejmującej dzielnicę Steblów.

Wojewoda Śląski działając w trybie nadzoru zaskarżył tę uchwałę domagając się stwierdzenia jej nieważności. Zarzucił jej podjęcie z naruszeniem art. 19, art. 4 ust. 1 i art. 15 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. Nr 80, poz. 717 ze zm. - dalej: u.p.z.p.), § 4 pkt 1 i pkt 6 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz.U. Nr 164, poz. 1587), § 12 ust. 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. Nr 7, poz. 690 ze zm.) oraz art. 55 ust. 3 w zw. z art. 46 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku, jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenie oddziaływania na środowisko (Dz.U. Nr 199, poz. 1227 ze zm. - dalej: u.o.u.i.ś.). W uzasadnieniu skargi organ nadzoru stwierdził, że Rada Miasta Lublińca wprowadziła w art. 4 § 1 uchwały dla terenów oznaczonych w planie symbolem "U" zapis ograniczający do 1000 m² powierzchnię całkowitą obiektów handlowych, usługowych, administracyjnych i innych obiektów użyteczności publicznej na terenach bez powtórzenia procedury planistycznej w niezbędnym zakresie, przez co naruszyła art. 19 u.p.z.p. Wojewoda zauważył także, że ten zapis planu jest niezgodny z art. 15 ust. 2 pkt 6 u.p.z.p oraz § 4 pkt 6 rozporządzenia w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, w kwestii ustalenia wskaźników powierzchni zabudowy, które winny zostać ustalone w stosunku do powierzchni działki lub terenu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00