Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 7 lutego 2013 r., sygn. I OSK 2412/12

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Wiesław Morys Sędziowie NSA Anna Lech del. NSA Zygmunt Zgierski (spr.) Protokolant sekretarz sądowy Paweł Florjanowicz po rozpoznaniu w dniu 7 lutego 2013 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Wójta Gminy S. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu z dnia 5 lipca 2012 r. sygn. akt II SA/Op 236/12 w sprawie ze skargi Wojewody Opolskiego na zarządzenie Wójta Gminy S. z dnia [...] grudnia 2011 r. nr [...] w przedmiocie odwołania z funkcji dyrektora zespołu przedszkoli publicznych oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

I OSK 2412/12

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 5 lipca 2012 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu uwzględnił skargę Wojewody Opolskiego i stwierdził nieważność zarządzenia Wójta S. z dnia [...] grudnia 2011 r. w przedmiocie odwołania J. P. z funkcji dyrektora zespołu przedszkoli publicznych.

W uzasadnieniu wyroku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu przytoczył następujące okoliczności faktyczne i prawne.

Zarządzeniem z dnia [...] grudnia 2011 r. Wójt Gminy S. odwołał J. P. z funkcji dyrektora Gminnego Zespołu Przedszkoli Publicznych w S. O. W uzasadnieniu zarządzenia organ podał, cytując treść art. 38 ust. 1 pkt 2 i ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 ze zm.), że dyrektor J. P., pełniąc obowiązki pracodawcy, rażąco naruszyła "interes publiczny" oraz zasady określone w arkuszu organizacyjnym dla przedszkola gminnego i organizację pracy, przekraczając zakres uprawnień. Organ prowadzący wskazał, że dyrektor podjęła szereg działań przeciwko niemu, aby wymusić usankcjonowanie własnych działań naruszających przepisy i interes publiczny. Wobec tego została przeprowadzona kontrola, w trakcie której ustalono, że nie były prowadzone dwa dzienniki zajęć, a dziennik dotyczący zajęć wychowawczo-dydaktycznych nie był prowadzony zgodnie z rozporządzeniem MENiS z dnia 19 lutego 2002 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. Nr 23, poz. 225 ze zm.). Organ prowadzący wskazał, że dyrektor przedszkola, odnosząc się do wyników kontroli, ponownie podniosła roszczenia dotyczące godzin nadliczbowych, wbrew upoważnieniu wynikającemu z arkusza organizacyjnego. Nadto sama sobie przyznała godziny ponadwymiarowe i najwyższe wynagrodzenie, występując następnie do organu prowadzącego o usankcjonowanie czynów stanowiących rażące naruszenie przepisów prawa i interesu społecznego. Tym działaniem chciała doprowadzić do naruszenia dyscypliny budżetowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00