Wyrok NSA z dnia 7 lutego 2013 r., sygn. II FSK 1056/12
Art. 139 ustawy o grach hazardowych nie ma charakteru dyskryminacyjnego, a ograniczanie działalności w zakresie gier hazardowych uzasadnione jest nadrzędnymi celami porządku publicznego. Artykuł 139 u.g.h. nie ustanawia środka zbyt restrykcyjnego do założonego celu, nie narusza zatem zasady proporcjonalności.
Teza od Redakcji
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący - Sędzia NSA Zbigniew Kmieciak (sprawozdawca), Sędzia NSA Anna Dumas, Sędzia WSA (del.) Bartosz Wojciechowski, Protokolant Dorota Żmijewska, po rozpoznaniu w dniu 7 lutego 2013 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej M. sp. z o.o. z siedzibą w W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu z dnia 5 stycznia 2012 r. sygn. akt I SA/Wr 1632/11 w sprawie ze skargi M. sp. z o.o. z siedzibą w W. na decyzję Dyrektor Izby Celnej w W. z dnia 21 września 2011 r. nr [...] w przedmiocie podatku od gier za marzec 2011 r. 1) oddala skargę kasacyjną, 2) zasądza od M. sp. z o.o. z siedzibą w W. na rzecz Dyrektora Izby Celnej w W. kwotę 2400 (słownie: dwa tysiące czterysta) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu wyrokiem z dnia 5 stycznia 2012 r., w sprawie o sygn. akt I SA/Wr 1632/11, oddalił skargę M. sp. z o.o. z siedzibą w W. - nazywanej dalej "Spółką", na decyzję Dyrektora Izby Celnej w W. z dnia 21 września 2011 r. w przedmiocie określenia zobowiązania w podatku od gier za miesiąc marzec 2011 r.
Przedstawiając w uzasadnieniu powyższego wyroku stan sprawy, sąd pierwszej instancji podał, że Naczelnik Urzędu Celnego w W. decyzją z dnia 7 lipca 2011 r. określił Spółce zobowiązanie w podatku od gier - podając jako podstawę prawną rozstrzygnięcia art. 139 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dz. U. Nr 201, poz. 1540 z późn. zm.) - powoływanej dalej jako "u.g.h.".
W odwołaniu Spółka zarzuciła Naczelnikowi Urzędu Celnego naruszenie art. 2, art. 20 i art. 22, art. 32 ust. 1 Konstytucji Rzeczypospolitej Polski w związku z art. 129 ust. 1 i art. 139 ust. 1 u.g.h., jak również prawa unijnego poprzez nienotyfikowanie zawartych w ustawie o grach hazardowych przepisów technicznych.