Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 7 maja 2013 r., sygn. II FSK 82/12

Złożenie wniosku o stwierdzenie nadpłaty nie wymaga uprzedniego wydania rozstrzygnięcia o wysokości zobowiązania podatkowego, jeżeli zobowiązanie określone pierwotnie jest zobowiązaniem określonym prawidłowo.

Teza od Redakcji

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący - Sędzia NSA Bogusław Dauter, Sędzia NSA Antoni Hanusz, Sędzia NSA del. Jan Grzęda (sprawozdawca), Protokolant Justyna Bluszko-Biernacka, po rozpoznaniu w dniu 7 maja 2013 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej B. sp. z o.o. z siedzibą w W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie z dnia 15 czerwca 2011 r. sygn. akt I SA/Lu 87/11 w sprawie ze skargi B. sp. z o.o. z siedzibą w W. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w B. z dnia 16 grudnia 2010 r. nr [...] w przedmiocie podatku od gier za marzec 2010 r. 1) oddala skargę kasacyjną, 2) zasądza od B. sp. z o.o. z siedzibą w W. na rzecz Dyrektora Izby Celnej w B. kwotę 900 (słownie: dziewięćset) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wyrokiem z 15 czerwca 2011 r. sygn. akt I SA/Lu 87/11 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie oddalił skargę "B." Sp. z o.o. w W. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w B. w przedmiocie podatku od gier za marzec 2010 roku. Jako podstawę prawną rozstrzygnięcia podano art. 151 ustawy z 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sadami administracyjnymi (Dz. U. Nr 153 poz. 1270 ze zm.; obecnie tekst jedn. Dz. U. z 2012 r. poz. 270 ze zm.) - dalej: "p.p.s.a.".

Z uzasadnienia zaskarżonego wyroku wynika, że decyzją organu odwoławczego utrzymano w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego w B. która określono spółce zobowiązanie podatkowe w podatku od gier za marzec 2010 roku.

Przedstawiając przebieg postępowania podatkowego sąd wojewódzki stwierdził, że spółka złożyła deklarację dla podatku od gier za marzec 2010 r., w której zadeklarowała podatek od gier w wysokości 8.000 zł od czterech automatów do gier o niskich wygranych. Następnie skorygowała tę deklarację za marzec 2010 r. wykazując podatek od gier w wysokości 2.863 zł. Korektę wyjaśniono brakiem notyfikacji ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dz. U. Nr 201, poz. 1540) - dalej: "u.g.h.", na mocy której zostały wprowadzone podwyższone stawki podatku od gier na automatach o niskich wygranych. W ocenie spółki projekt ustawy o grach hazardowych, stosownie do dyrektywy 98/34/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 22 czerwca 1998 r. ustanawiającej procedurę udzielania informacji w dziedzinie norm i przepisów technicznych oraz zasad dotyczących usług społeczeństwa informacyjnego (Dz. U .E.L. 204.37 ze zm.), która została transponowana do prawa krajowego mocą rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych (Dz.U. Nr 239, poz. 2039 ze zm. - rozporządzenie RM), powinien zostać notyfikowany przez Komisję, bo zawiera przepisy techniczne. Brak notyfikacji powoduje konieczność określenia zobowiązania w podatku od gier na podstawie ustawy z dnia 29 lipca 1992 r. o grach i zakładach wzajemnych (Dz.U. z 2004 r. Nr 4, poz. 27 ze zm.) - dalej: "u.g.h.z.w.".

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00