Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 25 padziernika 2011 r., sygn. II FSK 798/10
Dyspozycja art. 21 ust. 1 pkt 46 u.p.d.o.f. ma na celu zapewnienie, że cała kwota pomocy przekazanej ze środków Unii Europejskiej będzie przeznaczona na realizację programów operacyjnych na poszczególnych szczeblach, a na pewno nie została ustanowiona w celu dofinansowywania budżetów państw członkowskich poprzez opodatkowanie dochodów podmiotów bezpośrednio realizujących cele projektów.
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący - Sędzia NSA Bogusław Dauter (sprawozdawca), Sędzia NSA Stanisław Bogucki, Sędzia NSA Antoni Hanusz, Protokolant Dorota Żmijewska, po rozpoznaniu w dniu 25 października 2011 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Dyrektora Izby Skarbowej w W. działającego z upoważnienia Ministra Finansów od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 15 stycznia 2010 r. sygn. akt III SA/Wa 1567/09 w sprawie ze skargi A. P. - C. na interpretację indywidualną Dyrektora Izby Skarbowej w W. działającego z upoważnienia Ministra Finansów z dnia 25 czerwca 2009 r. nr [...] w przedmiocie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego 1) oddala skargę kasacyjną, 2) zasądza od Dyrektora Izby Skarbowej w W. działającego z upoważnienia Ministra Finansów na rzecz A. P. - C. kwotę 180 (słownie: sto osiemdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego
Uzasadnienie
1. Wyrokiem z 15 stycznia 2010 r., sygn. akt III SA/Wa 1567/09, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w sprawie ze skargi A. P. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z 25 czerwca 2009 r., nr [...] w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych uchylił zaskarżoną interpretację i orzekł, iż nie może być wykonana, a także zasądził od Ministra Finansów na rzecz skarżącej kwotę 200 zł tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
2. Rozstrzygnięcie to zapadło w następującym, przyjętym przez sąd pierwszej instancji, stanie faktycznym: skarżąca złożyła wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania wynagrodzenia za pracę pochodzącego ze środków bezzwrotnej pomocy. We wniosku tym wyjaśniła, że jest pracownikiem Fundacji Skarbu Państwa "F. W.", która w latach 2004-2008 pełniła funkcję Krajowej Struktury Wsparcia dla Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL (w skrócie: PIW EQUAL). Program ten jest w 75% finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS), a w 25 % przez budżet państwa. Analogicznie finansowana jest Krajowa Struktura Wsparcia (KSW) z budżetu pomocy technicznej dostępnego w ramach środków EFS na podstawie wniosków o płatność, tak jak w przypadku beneficjentów końcowych. Realizując cele i zadania na podstawie przepisów Rozporządzeń Ministra Gospodarki i Pracy, Fundacja dokonała wyboru i zatrudniała pracowników. Wynagrodzenia osób zatrudnianych we F. były finansowane w wysokości 75 % ze środków EFS oraz 25 % ze środków z budżetu państwa. Jako pracownik merytoryczny KSW zatrudniony na cały etat, skarżąca wykonywała zadania realizujące bezpośrednio wytyczne i założenia programu m.in. poprzez doradztwo, programowanie szkoleń dla beneficjentów, jak również promocję programu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right