Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 9 czerwca 2011 r., sygn. II FSK 237/10

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący - Sędzia NSA Jan Rudowski, Sędzia NSA Edyta Anyżewska (sprawozdawca), Sędzia WSA (del.) Anna Maria Świderska, Protokolant Dorota Żmijewska, po rozpoznaniu w dniu 9 czerwca 2011 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Dyrektora Izby Skarbowej w K. działającego z upoważnienia Ministra Finansów od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Kielcach z dnia 12 listopada 2009 r. sygn. akt I SA/Ke 394/09 w sprawie ze skargi A. B. na indywidualną interpretację Dyrektora Izby Skarbowej w K. działającego z upoważnienia Ministra Finansów z dnia 5 czerwca 2009 r. nr [...] w przedmiocie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego 1) oddala skargę kasacyjną, 2) zasądza od Dyrektora Izby Skarbowej w K. działającego z upoważnienia Ministra Finansów na rzecz A. B. kwotę 80 (słownie: osiemdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów przejazdu do Sądu.

Uzasadnienie

1. Wyrokiem z dnia 12 listopada 2009 r., sygn. akt I SA/Ke 394/09, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach uchylił - po rozpoznaniu skargi A. B. - interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia 5 czerwca 2009 r. w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych, stosownie do art. 146 § 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.), dalej Ppsa.

2. Jak wyjaśniono w motywach wyroku, z wniosku o wydanie interpretacji wynikało, że skarżąca jest zatrudniona w Urzędzie Marszałkowskim Województwa i należy do personelu zaangażowanego we wdrażanie i realizację Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007-2013 (RPOW). Do jej obowiązków należą: planowanie, realizacja, rozliczanie i sprawozdawczość projektów w ramach Osi Priorytetowej 7 Pomoc Techniczna RPOW. Od dnia 1 czerwca 2007 r. środki na wynagrodzenie podatnika (w ramach umowy o pracę), jako dla pracownika zaangażowanego we wdrażanie i realizację RPOW (w ramach projektów "Zatrudnienie osób wdrażających RPOW w 2007 r." oraz "Zatrudnienie osób wdrażających RPOW w 2008 r.") pochodziły w 85% z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej. Wskazane projekty, realizowane w ramach Osi priorytetowej 7 RPOW, są bowiem w 85% finansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (a w 15% z budżetu województwa). Komisja Europejska przekazuje środki Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego dla RPOW w formie płatności zaliczkowych bądź refundacji. Środki przekazywane przez Komisję Europejską we wspomnianej wyżej formie wpływają na wyodrębniony rachunek bankowy dla RPOW, prowadzony w euro i zarządzany przez Ministra Finansów. Z rachunku tego środki, po przewalutowaniu na złote, przekazywane są na centralny rachunek budżetu państwa. Podstawą do wyliczenia przez Komisję Europejską wysokości refundacji są poświadczenia i deklaracje wydatków oraz wnioski o płatność okresową, przekazywane przez Instytucję Certyfikującą do Komisji Europejskiej. Zatem środki na wynagrodzenie skarżącej, po przeliczeniu na euro, są rozliczne z Unią Europejską.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00