Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 20 stycznia 2010 r., sygn. I OSK 1066/09

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Wiesław Kisiel Sędziowie sędzia NSA Paweł Miładowski (spr.) sędzia del. NSA Jerzy Krupiński Protokolant Maciej Stojek po rozpoznaniu w dniu 20 stycznia 2010 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej B. C. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Kielcach z dnia 22 kwietnia 2009 r. sygn. akt II SA/Ke 52/09 w sprawie ze skargi B. C. na uchwałę Rady Miejskiej w Pińczowie z dnia [...] kwietnia 2009 r. nr [...] w przedmiocie likwidacji szkoły oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach wyrokiem z dnia 22 kwietnia 2009 r., sygn. akt II SA/Ke 52/09 oddalił skargę B.C. na uchwałę Rady Miejskiej w Pińczowie z dnia 30 kwietnia 2008 r., nr XXII/197/08 w przedmiocie likwidacji szkoły.

W uzasadnieniu orzeczenia Sąd wskazał, że uchwałą Nr XXII/197/08 z dnia 30 kwietnia 2008 r., Rada Miejska w Pińczowie na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. h ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym i art. 59 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, po uzyskaniu pozytywnej opinii Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty orzekła o likwidacji z dniem 31 sierpnia 2008 r. Szkoły Filialnej w Unikowie o strukturze organizacyjnej klas I -III, podporządkowanej organizacyjnie Szkole Podstawowej Nr 1 w Pińczowie.

W skardze do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Kielcach, B.C. wniosła o stwierdzenie nieważności ww. uchwały.

Skarżąca zarzuciła naruszenie art. 59 ust. 1 zd. 2 ustawy o systemie oświaty poprzez nie wykonanie ustawowego obowiązku prawidłowego powiadomienia rodziców uczniów likwidowanej szkoły o zamiarze jej likwidacji co najmniej na 6 miesięcy przed terminem tej likwidacji, oraz naruszenie art. 59 ust. 2 cyt. ustawy poprzez nieprzedstawienie Świętokrzyskiemu Kuratorowi Oświaty wszystkich niezbędnych danych uzasadniających likwidację szkoły i przez to wadliwe uznanie, że ustalony w sprawie stan faktyczny odpowiada powyższej normie prawnej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00