Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 2 lutego 2010 r., sygn. II FSK 1472/08
Reklama wiąże się z zamiarem utrwalenia w świadomości kontrahenta, choćby potencjalnego, reklamowanej firmy lub jej produktu, natomiast reprezentacja polega na działaniach zmierzających do podniesienia prestiżu firmy u jej kontrahentów. Tak więc to, co promuje logo danej firmy, jest reklamą, natomiast to, co przy wykorzystaniu logo innych firm ma służyć dobremu wizerunkowi własnej firmy, należy do sfery reprezentacji.
Teza od Redakcji
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Stanisław Bogucki, Sędziowie: NSA Grzegorz Borkowski, WSA del. Tomasz Zborzyński (sprawozdawca), Protokolant Paweł Koluch, po rozpoznaniu w dniu 2 lutego 2010 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Pe. [...] sp. z o.o. w B. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu z dnia 24 kwietnia 2008 r. sygn. akt I SA/Po 197/08 w sprawie ze skargi Pe. [...] sp. z o.o. w B. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w P. z dnia 10 grudnia 2007 r. nr [...] w przedmiocie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów prawa podatkowego 1) oddala skargę kasacyjną, 2) zasądza od Pl. [...] sp. z o.o. w B. na rzecz Dyrektora Izby Skarbowej w P. kwotę 240 (dwieście czterdzieści) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Zaskarżonym wyrokiem Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu oddalił skargę Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością P. w B. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w P. w przedmiocie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego.
Stan sprawy Sąd ten przedstawił następująco:
Skarżąca Spółka wnioskiem z dnia 28 czerwca 2007 r. zwróciła się o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm., dalej: u.p.d.o.p.), przedstawiając, że w ramach prowadzonego przedsiębiorstwa sprzedaje różnego rodzaju oleje, płyny oraz chemię i akcesoria samochodowe. Klientom skarżącej wręczane są drobne upominki oznaczone znakami i nazwami marek sprzedawanych przez nią produktów, przy czym skarżąca prowadzi ewidencję osób i firm otrzymujących wymienione artykuły. Na tle tak przedstawionego stanu faktycznego skarżąca sformułowała pytanie, czy wręczanie wspomnianych upominków stanowi koszt uzyskania przychodów jako wydatek związany z reklamą, udzielając odpowiedzi twierdzącej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right