Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok NSA z dnia 8 sierpnia 2008 r., sygn. II GSK 289/08

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Urszula Raczkiewicz (spr.) Sędziowie NSA Rafał Batorowicz Zofia Borowicz Protokolant Ewa Czajkowska po rozpoznaniu w dniu 8 sierpnia 2008 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Głównego Inspektora Farmaceutycznego od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 13 listopada 2007 r. sygn. akt VII SA/Wa 1441/07 w sprawie ze skargi "P." S.A. w K. na decyzję Głównego Inspektora Farmaceutycznego z dnia [...] maja 2007 r. nr [...] w przedmiocie nakazu natychmiastowego zaprzestania prowadzenia reklamy produktu leczniczego 1. oddala skargę kasacyjną 2. zasądza od Głównego Inspektora Farmaceutycznego na rzecz "P." S.A. w K. kwotę 180 (sto osiemdziesiąt) zł tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w W., po rozpoznaniu skargi P. S.A. w K., wyrokiem z dnia 13 listopada 2007 r. sygn. akt VII SA/Wa 1441/07 uchylił zaskarżoną decyzję Głównego Inspektora Farmaceutycznego z dnia [...] maja 2007 r. znak [...] w przedmiocie nakazu natychmiastowego zaprzestania prowadzenia reklamy produktu leczniczego i publikacji decyzji w stacjach telewizyjnych i poprzedzającą decyzję tego organu oraz stwierdził, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu do czasu uprawomocnienia się wyroku.

Wojewódzki Sąd Administracyjny uznał za miarodajny następujący stan faktyczny sprawy:

Główny Inspektor Farmaceutyczny decyzją z dnia [...] marca 2007r. nr [...] nakazał P. S.A. natychmiastowe zaprzestanie prowadzenia reklamy produktu leczniczego C., niezgodnej z obowiązującymi przepisami, kierowanej do publicznej wiadomości w formie spotu o czasie trwania 30 sekund, emitowanego w telewizji oraz publikację wydanej decyzji w stacjach telewizyjnych, w których ukazała się przedmiotowa reklama, w godzinach od 16.00 do 22.00, co najmniej jeden raz w każdej ze stacji, a ponadto umorzył postępowanie administracyjne w zakresie spotu o czasie trwania 15 sekund.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00