Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 16 października 2003 r., sygn. IV SA 4119/02

1. Stwierdzenie stanu zagrożenia życia i zdrowia ludzi, czy też stanu zagrożenia środowiska w rozumieniu art. 66 pkt 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane /t.j. Dz.U. 2000 nr 106 poz. 1126 ze zm./ nie może być efektem dowolnej oceny organu administracji publicznej.

2. Błędne jest przyjęcie, iż z samej treści par. 4 ust. 2 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 14 sierpnia 1998 r. w sprawie sposobów bezpiecznego użytkowania oraz warunków usuwania wyrobów zawierających azbest /Dz.U. nr 138 poz. 895/ wynika konieczność usuwania wszelkich wyrobów zawierających azbest.

3. Przepis par. 4 ust. 2 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 14 sierpnia 1998 r. w sprawie sposobów bezpiecznego użytkowania oraz warunków usuwania wyrobów zawierających azbest /Dz.U. nr 138 poz. 895/ odczytywany musi być w połączeniu z treścią ust. 1 par. 4 omawianego rozporządzenia, jak i innymi uregulowaniami tego aktu prawnego /par. 1/ oraz ustawy zawierającej delegację do wydania tego rozporządzenia /ustawa z dnia 19 czerwca 1997 r. o zakazie stosowanie wyrobów zawierających azbest - Dz.U. nr 101 poz. 628 ze zm./.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00