Wyrok NSA z dnia 27 maja 2003 r., sygn. SA/Bk 1403/02
Mówiąc o publicznym charakterze oferty należy mieć na względzie powszechny dostęp do akcji przez ogół społeczeństwa bez względu na liczbę osób, do których jest skierowana oferta. Jeśli oferta nie jest skierowana do ogółu społeczeństwa, a do konkretnie oznaczonych adresatów, nawet jeśli ich liczba przewyższa 300 osób, to nie sposób jest mówić o ofercie publicznej w rozumieniu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 21 lipca 1997 r. - Prawo o publicznym obrocie papierami wartościowymi /Dz.U. nr 118 poz. 754 ze zm./.
Oferta banku zakreślała ściśle skonkretyzowany krąg osób, które mogły nabyć akcje, tj. ograniczała podmioty nabywające do pracowników w tzw. transzy pracowniczej oraz do członków zarządu w tzw. transzy menedżerskiej. Akcje były imienne i posiadały preferencyjną cenę. Zatem akcje banku nabyte przez jego pracowników nie spełniały określonych w art. 52 pkt 1 lit. "a" ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych /Dz.U. 2000 nr 14 poz. 176 ze zm./ przesłanek do zwolnienia z podatku dochodu uzyskanego z ich sprzedaży.