Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2011-12-01

Ewidencjonowanie usług pogrzebowych

Prowadzę działalność gospodarczą w zakresie organizacji pogrzebów, zarówno na zlecenie instytucji, jak i osób fizycznych. Świadcząc takie usługi wykonuję szereg innych działań związanych z życzeniami klientów np. przygotowanie pochówku, zamówienie trumny, kwiatów itp. Czy prowadzona przeze mnie od 1.05.2011 r. ewidencja obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących, świadczonych usług pogrzebowych, ma obejmować wyłącznie wartość usług własnych, czy powinna również zawierać kwoty wpłat od zleceniodawców, które służą sfinansowaniu usług świadczonych przez inne podmioty, za które płacę w imieniu i na rzecz zleceniodawców.

Z wyjaśnień przedstawionych razem z zapytaniem przez Podatnika wynika, iż w ramach prowadzonej działalności zajmuje się organizacją pogrzebów, zarówno na zlecenie instytucji, jak i osób fizycznych. Wykonanie zlecenia może obejmować szereg czynności w zależności od wymagań osoby zlecającej. W zakres takich usług mogą wchodzić różne działania: nabycie miejsca na cmentarzu pod grób, wykonanie prac murarskich, przygotowanie pochówku, zamówienie trumny i kwiatów, organizacja Mszy Świętej, transport, przeprowadzenie pogrzebu. Wymienione czynności Podatnik wykonuje samodzielnie w zakresie prowadzonego przedsiębiorstwa, jako własne usługi.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00