Data publikacji: 02.12.2006
4. Jak poprawiać błędy w świadectwie pracy
Założenie
Umowa o pracę z pracownikiem uległa rozwiązaniu 30 listopada 2006 r. W tym dniu otrzymał on świadectwo pracy. 4 grudnia pracodawca otrzymał pismo od tego pracownika z żądaniem poprawienia zapisu w świadectwie pracy dotyczącego liczby dni, za które w tym roku otrzymał wynagrodzenie chorobowe. W jakim terminie pracodawca powinien sprostować świadectwo pracy? A jak ma on postąpić, jeżeli po sprawdzeniu wyliczenia liczby dni, za które pracownik otrzymał wynagrodzenie chorobowe, okaże się, że błędu nie było?
Rozwiązanie
Pracownik w ciągu 7 dni od otrzymania świadectwa pracy może wystąpić do pracodawcy z wnioskiem o jego sprostowanie. Pracodawca jest zobowiązany w ciągu 7 dni od otrzymania wniosku pracownika wydać mu nowe świadectwo pracy lub poinformować go (w formie pisemnej) o negatywnym wyniku rozpatrzenia jego wniosku. W opisanym w założeniu przypadku wydanie nowego świadectwa (lub decyzji odmownej) powinno nastąpić najpóźniej 11 grudnia br.