Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2009-11-01

Czy pracownikowi zatrudnionemu na okres próbny należy przydzielać odzież i obuwie robocze?

Pracodawca zawarł z pracownikiem umowę o pracę na okres próbny na stanowisku magazyniera. Zgodnie z obowiązującym na terenie zakładu załącznikiem do regulaminu pracy pracownicy na stanowisku magazyniera wykonują pracę w odzieży i w obuwiu roboczym. Pracodawca nie wydał pracownikowi odzieży i obuwia roboczego przewidzianego w przepisach wewnątrzzakładowych. Inspektor pracy uznał, że do obowiązków pracodawcy należy wyposażenie pracownika w odzież i obuwie robocze podczas wykonywania pracy:

Marzena Królak-Makowska

specjalista w zakresie prawa pracy, w tym bhp

PROBLEM

● zgodnie z określonymi w przepisach wewnątrzzakładowych tabelami przydziału dla wyszczególnionych w nich stanowiskach pracy,

● bez względu na rodzaj zawartej umowy o pracę.

Czy inspektor miał rację i czy pracodawca powinien wydać pracownikowi zatrudnionemu nawet na okres próbny odzież roboczą?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00