Porada
Ile wynosi okres przechowywania ewidencji czasu pracy w archiwum zakładowym
PROBLEM
Okres przechowywania dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracownika i byłego pracownika dotyczących stosunków pracy nawiązanych przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 10 stycznia 2018 r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze skróceniem okresu przechowywania akt pracowniczych oraz ich elektronizacją ustala się na podstawie przepisów obowiązujących przed dniem wejścia w życie wspomnianej ustawy. Tym samym w przypadku pracowników, których stosunek pracy został nawiązany przed dniem 1 stycznia 2019 r. obowiązuje 50-letni okres przechowywania dokumentacji, który obowiązywał przed wejściem w życie nowych przepisów. Jak należy postąpić z ewidencją czasu pracy, która znajduje się w archiwum zakładowym, uporządkowaną według lat wytworzenia i kategorii przechowywania B5, jeśli archiwista nie zezwala na jej uporządkowanie polegające na skategoryzowaniu wg pracowników (a nie lat wytworzenia) i zmianę okresów przechowywania (odpowiednio 10 lat i 50 lat od ustania stosunku pracy)?
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right