Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 23-11-2024
Porada aktualna na dzień 23-11-2024
Data publikacji: 2024-11-21

Ile wynosi okres przechowywania ewidencji czasu pracy w archiwum zakładowym

PROBLEM

Okres przechowywania dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracownika i byłego pracownika dotyczących stosunków pracy nawiązanych przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 10 stycznia 2018 r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze skróceniem okresu przechowywania akt pracowniczych oraz ich elektronizacją ustala się na podstawie przepisów obowiązujących przed dniem wejścia w życie wspomnianej ustawy. Tym samym w przypadku pracowników, których stosunek pracy został nawiązany przed dniem 1 stycznia 2019 r. obowiązuje 50-letni okres przechowywania dokumentacji, który obowiązywał przed wejściem w życie nowych przepisów. Jak należy postąpić z ewidencją czasu pracy, która znajduje się w archiwum zakładowym, uporządkowaną według lat wytworzenia i kategorii przechowywania B5, jeśli archiwista nie zezwala na jej uporządkowanie polegające na skategoryzowaniu wg pracowników (a nie lat wytworzenia) i zmianę okresów przechowywania (odpowiednio 10 lat i 50 lat od ustania stosunku pracy)?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00