Artykuł
1 września 2015 r.
Zmiany w organizowaniu kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych
W porównaniu z dotychczas obowiązującymi dwoma rozporządzeniami regulującymi warunki organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych i niedostosowanych społecznie (Dz.U. z 2014 r., poz. 392 i Dz.U. z 2014 r., poz. 414), co do zasady, przewidziano analogiczne rozwiązania. Nowe przepisy są m.in. konsekwencją zmian wprowadzonych ustawą z 20 lutego 2015 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2015 r., poz. 357) - np. katalog jednostek systemu oświaty został uzupełniony o inne formy wychowania przedszkolnego. Umożliwiono m.in., za zgodą organu prowadzącego, zmniejszenie liczby dzieci w oddziale integracyjnym przedszkola lub liczby uczniów w oddziale integracyjnym szkoły, w tym dzieci lub uczniów niepełnosprawnych, w stosunku do liczby określonej w rozporządzeniu w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół. Doprecyzowano zadania, których realizacja jest obowiązkiem przedszkola, innej formy wychowania przedszkolnego, szkoły lub ośrodka przy współpracy nauczycieli i specjalistów z rodzicami dziecka podczas realizacji indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego. Wprowadzono również zmiany dotyczące terminu, w jakim opracowuje się indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right