Porada
Zmiany w zatrudnianiu pracowników samorządowych od 1 września 2013 r. - odpowiedzi na pytania Czytelników
Od 1 września 2013 r. obowiązują zmiany w zatrudnianiu pracowników samorządowych. Nakładają one m.in. nowe obowiązki na pracodawców np. w zakresie zatrudniania sekretarzy czy asystentów i doradców.
Nowe przepisy spowodowały już pierwsze wątpliwości przy ich stosowaniu. Poniżej przedstawiamy odpowiedzi na pytania Czytelników dotyczące nowelizacji przepisów dla pracowników samorządowych.
W naszej gminie funkcję sekretarza gminy wykonuje kierownik biura organizacyjnego. Powierzenie obowiązków sekretarza gminy nastąpiło w 2012 r. na czas nieokreślony. Czy dalej będzie mógł zajmować to stanowisko?
Nie. Stanowisko sekretarza gminy jest zaliczane do grupy stanowisk urzędniczych kierowniczych, a zatem na to stanowisko powinna zostać zatrudniona osoba wyłoniona w drodze naboru lub ewentualnie osoba będąca pracownikiem samorządowym przeniesiona na to stanowisko.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right