comment
Artykuł
Data publikacji: 2005-03-29
Jak prawidłowo wypełnić świadectwo pracy?
W związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy pracodawca ma obowiązek niezwłocznie wydać pracownikowi świadectwo pracy. Praktyka wykazuje, że pracodawcy niejednokrotnie popełniają błędy przy jego wypełnianiu. Wskażemy więc, jak się ich ustrzec.
Świadectwo pracy powinno zostać wydane pracownikowi w dniu rozwiązania stosunku pracy, a gdy nie jest to możliwe, należy je przesłać za pośrednictwem poczty lub doręczyć w inny sposób najpóźniej w ciągu 7 dni od ustania stosunku pracy. Pracodawca nie może uzależniać jego wydania od wcześniejszego rozliczenia się z pracownikiem.
Wypełniając świadectwo pracy w pkt 1, oprócz imienia i nazwiska pracownika, imion jego rodziców oraz daty urodzenia należy wskazać pracodawcę, u którego pracownik był zatrudniony, oraz okres tego zatrudnienia i wymiar czasu pracy.
Pozostało 88% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie
Książka