Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2005-03-29

Jak prawidłowo wypełnić świadectwo pracy?

W związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy pracodawca ma obowiązek niezwłocznie wydać pracownikowi świadectwo pracy. Praktyka wykazuje, że pracodawcy niejednokrotnie popełniają błędy przy jego wypełnianiu. Wskażemy więc, jak się ich ustrzec.

Świadectwo pracy powinno zostać wydane pracownikowi w dniu rozwiązania stosunku pracy, a gdy nie jest to możliwe, należy je przesłać za pośrednictwem poczty lub doręczyć w inny sposób najpóźniej w ciągu 7 dni od ustania stosunku pracy. Pracodawca nie może uzależniać jego wydania od wcześniejszego rozliczenia się z pracownikiem.
Wypełniając świadectwo pracy w pkt 1, oprócz imienia i nazwiska pracownika, imion jego rodziców oraz daty urodzenia należy wskazać pracodawcę, u którego pracownik był zatrudniony, oraz okres tego zatrudnienia i wymiar czasu pracy.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00