Porada
Jakich błędów unikać przy wypełnianiu świadectwa pracy
W świadectwie pracy pracodawca nie może wykazywać dowolnych informacji związanych z przebiegiem bądź ustaniem zatrudnienia pracownika, a jedynie te, które, zgodnie z przepisami regulującymi szczegółową treść świadectwa pracy, powinny być zamieszczone w tym dokumencie. Świadectwo pracy jest bowiem informacją dla kolejnego pracodawcy, niezbędną do ustalenia uprawnień pracownika w nowym zakładzie pracy.
Świadectwo pracy powinno być wypełnione zgodnie z obowiązującym wzorem i instrukcją jego wypełniania, określonymi w rozporządzeniu z 15 maja 1996 r. w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu jego wydawania i wypełniania. Nie jest to zatem dokument, w którym pracodawca może dokonywać dowolnych zapisów, a jedynie te wynikające ściśle z obowiązujących przepisów.
Błąd 1. Przyczyna ustania stosunku pracy
W świadectwie pracy (ust. 3 świadectwa) przewidziano konieczność wskazania przyczyny ustania stosunku pracy w jednej z trzech rubryk obejmujących w:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right