Porada
Jak rozliczyć składki, jeżeli pracownik wykonuje umowę zlecenia w ramach prowadzonej działalności
Zawarliśmy umowę zlecenia ze swoim pracownikiem, który prowadzi działalność gospodarczą. Przedmiot umowy zlecenia pokrywa się z zakresem prowadzonej działalności. Czy mamy obowiązek doliczyć kwotę umowy zlecenia do wynagrodzenia z etatu i od tej sumy opłacić składki na ubezpieczenia społeczne - pyta Czytelnik z Bytomia.
Nie. Jeżeli umowa zlecenia jest wykonywana w ramach prowadzonej przez pracownika działalności gospodarczej, to z tytułu umowy zlecenia pracodawca nie opłaca żadnych składek. Jeśli jednak przedmiot umowy zlecenia zawartej z pracodawcą byłby inny niż zakres prowadzonej działalności, wówczas składki na ubezpieczenia społeczne oraz ubezpieczenie zdrowotne płatnik powinien naliczyć od sumy przychodów z umowy o pracę i umowy zlecenia.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right