Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 23-11-2024
Porada aktualna na dzień 23-11-2024
Data publikacji: 2021-08-06

Jakie składki na ZUS od osoby zatrudnionej w urzędzie na etacie i umowie zlecenia

PYTANIE

Jesteśmy jednostką organizacyjną powiatu. W lipcu 2021 r. zatrudniliśmy osobę na podstawie na umowy zlecenia, która jest zatrudniona na umowę o pracę, na pełny etat w Starostwie Powiatu. Czy zatrudniona przez nas osoba na umowę zlecenia powinna być zgłoszona do ubezpieczenia emerytalnego i rentowego czy tylko do zdrowotnego?

ODPOWIEDŹ

W przypadku wskazanym w pytaniu osoba ta powinna zostać zgłoszona tylko do ubezpieczenia zdrowotnego. Pomimo, że jest zatrudniona na podstawie umowy o pracę w starostwie powiatowym i jednocześnie na podstawie umowy zlecenie w jednostce organizacyjnej powiatu, to jeżeli starostwo powiatowe i jednostka organizacyjna powiatu to dwaj różni pracodawcy, to nie istnieje w tym przypadku obowiązek odprowadzania składek na ubezpieczenie społeczne z tytułu zawartej umowy zlecenia. Pozostaje jeszcze kwestia wykonywania pracy w tej jednostce na rzecz starostwa powiatowego. Jeśli jednak jest to samodzielna jednostka organizacyjna, do obrony pozostaje stanowisko, że jest to zlecenie wykonywane na rzecz innego podmiotu niż pracodawca. 

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00