Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2014-10-25

Zatrudnienie na podstawie kontraktu menedżerskiego - korzyści i wady

Kontrakty menedżerskie są zawierane z tzw. kadrą zarządzającą, np. z członkami zarządu, rad nadzorczych, dyrektorami. Menedżer ma dużą samodzielność w zakresie zarządzania firmą. Zakres tej samodzielności powinien być jednak dokładnie określony w umowie. Od zapisów umowy będą też zależały uprawnienia i odpowiedzialność menedżera.

Kontrakt menedżerski to umowa, na podstawie której menedżer zobowiązuje się do prowadzenia przedsiębiorstwa na rachunek i ryzyko tego przedsiębiorstwa w zamian za wynagrodzenie. Kontrakt powinien być zawarty na piśmie między daną osobą lub przedsiębiorcą prowadzącym działalność na własny rachunek a firmą (przedsiębiorstwem).

Jak zawierać kontrakty menedżerskie

Jedną z umów wykorzystywanych w praktyce do zatrudniania osób kierujących firmą jest kontrakt menedżerski, nazywany również umową o zarządzanie lub umową o powiernictwo nad przedsiębiorstwem. Zawarcie kontraktu menedżerskiego jest korzystne zarówno dla zarządcy, jak i przedsiębiorcy. Pozwala na ograniczenie kosztów, które są największe przy zawieraniu umów o pracę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00