Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2013-03-23

Jednostki samorządu terytorialnego

Zatrudnienie pracownika samorządowego

Jakie obowiązki spoczywają na pracodawcy samorządowym, gdy chce zatrudnić pracownika na wolnym stanowisku pracy? Przepisy jakiej ustawy należy wtedy stosować?

Zatrudniając pracownika pracodawca samorządowy korzysta zarówno z przepisów ustawy o pracownikach samorządowych, jak również Kodeksu pracy.

Dyrektor np. szkoły/placówki oświatowej jako kierownik zakładu pracy zatrudnia nie tylko nauczycieli. W tych placówkach dla ich prawidłowej działalności potrzebni są też inni pracownicy, tacy jak: księgowi, specjaliści, referenci, woźne, sprzątaczki, kucharki. Podobnie jak nauczyciele pracownicy ci mają zarówno obowiązki, jak i prawa. Z tytułu zatrudnienia przysługuje im nie tylko comiesięczne wynagrodzenie za pracę, ale również inne świadczenia wynikające ze stosunku pracy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00