Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 19-10-2024
Porada aktualna na dzień 19-10-2024
Data publikacji: 2024-10-18

Czy zmiana stanowiska może nastąpić w drodze porozumienia zmieniającego

PROBLEM

Pracownik zatrudniony na stanowisku Kierownik gospodarczy w 2019 r. otrzymuje porozumienie zmieniające w części: stanowisko i od 15.02.2019 r. pracuje na stanowisku: Kierownik Gospodarczy, Starszy Inspektor ds. bhp (stanowisko urzędnicze). Umowa jest skonstruowana w następujący sposób: Etat: 1/1, Stanowisko: Kierownik Gospodarczy, Starszy Inspektor ds. bhp, Wynagrodzenia: pensja podstawowa łączna dla obu stanowisk (brak podziału wg kategorii zaszeregowania), wysługa lat (łączny), dodatek funkcyjny (15% od pensji podstawowej) za pełnienie funkcji kierownika. Zakres obowiązków jeden obejmujący oba stanowiska. Jest to błędnie skonstruowana umowa, proszę o wskazówki jak wybrnąć z danej sytuacji? Czy prawidłowe będzie podpisanie z pracownikiem porozumienia zmieniającego dotychczasową umowę o pracę nanosząc zmianę tylko w części dotyczącej stanowiska pracy (pozostawiając stanowisko Kierownika Gospodarczego), bez zmiany etatu oraz wynagrodzenia i zawarcie z tym samym pracownikiem umowy zlecenia powierzając mu obowiązki polegające na wykonaniu prac inspektora ds. bhp? Szkoła zatrudnia mniej niż 100 osób, tym samym nie ma obowiązku tworzenia nowej komórki. Nie chcielibyśmy rozdzielać danej umowy na dwie osobne umowy o pracę i rozdzielać etatu pomiędzy poszczególne umowy. Chcielibyśmy uniknąć zatrudnienia pracownika na stanowisko urzędnicze. 

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00